نمایش «هیولای پول» و «تصادف» در دومین روز جشنواره فیلم کن

نمایش «هیولای پول» و «تصادف» در دومین روز جشنواره فیلم کن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دومین روز شصت و نهمین دوره فستیوال بین المللی فیلم کن روز پنج شنبه با نمایش فیلم «هیولای پول» ساخته جودی فاستر آغاز شد که ستاره های هالیوود از جمله

آگهی

دومین روز شصت و نهمین دوره فستیوال بین المللی فیلم کن روز پنج شنبه با نمایش فیلم «هیولای پول» ساخته جودی فاستر آغاز شد که ستاره های هالیوود از جمله جولیا رابرتز و جورج کلونی در آن بازی کرده اند.

در این فیلم جرج کلونی در نقش راهنمای بازار سهام در یک برنامه تلویزیونی ظاهر می شود و جوانی با نام جک او کانل که بخاطر مشاوره کلونی پولش را از دست داده، او را در حال اجرای زنده برنامه به گروگان می گیرد. فیلم در بخش خارج از مسابقه جشنواره به نمایش درآمده است. فیلمی که بصراحت مدیران و مسئولان بانکی را عاملان بحران مالی سالهای اخیر معرفی می کند.

#Photocall Money Monster by Jodie Foster #Cannes2016#OutofCompetition#HorsCompetitionpic.twitter.com/20hrbDDwIj

— Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 12, 2016

خبرنگار یورونیوز از محل برگزاری جشنواره در شهر کن فرانسه گزارش می کند: «فستیوال فیلم کن با فرش قرمز و زرق و برق اش شناخته می شود اما این جشنواره همچنین شامل فیلم های متعهدی است که در گزینشی رسمی انتخاب می شوند. دو مثال خوب در آغاز این فستیوال یکی فیلم «هیولای پول» است که جهان پول و سرمایه را مورد حمله قرار می دهد و برخی از بزرگترین ستاره های هالیوود در آن بازی می کنند. فیلم دیگر «تصادف» ساخته محمد دیاب است که چهره سازش ناپذیر از جامعه امروز مصر را تصویر می کند.»

فیلم «تصادف» ساخته محمد دیاب کارگردان مصری در بخش نوعی نگاه جشنواره به نمایش درآمد.

Mohamed Diab's Eshtebak (Clash) to open Un Certain Regard. #Cannes2016pic.twitter.com/5YhOy50Rqb

— Ali Benz (@Alibenzkr) April 27, 2016

فیلم تابستان ۲۰۱۳ دو سال بعد از انقلاب مصر و روز پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری اسلامگرای مصر را تصویر می کند که بعد از شورش های خشونت آمیز، حدود ده نفر از معترضین با عقاید سیاسی و مذهبی متفاوت دستگیر و سوار یک ون پلیس شده اند، پرسش فیلم این است که آیا آنها می توانند راهی برای غلبه بر اختلافاتشان پیدا کنند؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه در بازرسی از ملک آلن دلون ۷۲ قبضه سلاح گرم و بیش از ۳ هزار گلوله کشف کرد

ده‌ها چهره هنری «موج نفرت» شکل گرفته علیه ژرار دوپاردیو را محکوم کردند

آتیلا پسیانی، بازیگری تجربه‌گرا با سابقه همکاری از پیتر بروک تا بهرام بیضایی