مخالفان و موافقان دیلما روسف در مقابل سنا با پلیس درگیر شدند

مخالفان و موافقان دیلما روسف در مقابل سنا با پلیس درگیر شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سنای برزیل طی دو روز گذشته محل تجمع مخالفان و موافقان دیلما روسف شده و همزمان با برگزاری جلسه رای گیری، هواداران و مخالفان رئیس جمهوری برزیل با پلیس

آگهی

سنای برزیل طی دو روز گذشته محل تجمع مخالفان و موافقان دیلما روسف شده و همزمان با برگزاری جلسه رای گیری، هواداران و مخالفان رئیس جمهوری برزیل با پلیس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ها، بیش از ۶۰۰۰ نفر تنها در شهر برازیلیا و در مقابل سنای برزیل تجمع کرده اند. پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز فلفل و آب پاش استفاده کرده است. یک نفر در این درگیری دستگیر شده و چند اتومبیل نیز به آتش کشیده شده اند.

سنای برزیل برکناری دلما روسف، رئیس جمهوری این کشور را از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه به وقت برزیل به رای گذاشت. ۴۸ سناتور برای صحبت در این جلسه ثبت نام کرده اند و هر کدام از سناتورها ۱۰ دقیقه وقت صحبت دارند.

به این ترتیب انتظار می رود رای نهایی سنای این کشور صبح روز پنجشنبه به وقت اروپا و شامگاه چهارشنبه به وقت برزیل اعلام شود.

برای اینکه این طرح تصویب شود، ۴۱ نفر از سناتورهای برزیل باید به آن رای مثبت بدهند. در صورت رای مثبت سنا به برکناری وی، میشل تمرمعاون دیلما روسف از صبح روز پنجشنبه موقتا ریاست دولت را به عهده خواهد گرفت.

تصویب این طرح ضمن برکناری وی به مدت شش ماه از کار، به دستگاه قضایی این کشور نیز امکان فراهم کردن مقدمات محاکمۀ دیلما روسف به اتهام فساد مالی و دستکاری در حساب های دولتی را می دهد.

مخالفان دیلما روسف می گوید وی با دستکاری در حسابهای دولتی و عمومی میزان واقعی کسری بودجه را از پارلمان و مردم مخفی نگهداشته است. وی همچنین متهم است از دریافت رشوه بسیاری از مقامات دولتی در جریان پروندۀ مربوط به شرکت نفتی دولتی پتروبراس اطلاع داشته است. رئیس جمهوری برزیل این اتهامات را ساختۀ مخالفان سیاسی خود دانسته و آنها را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگاه تمام برزیلی ها در روز چهارشنبه به سنا دوخته شده است

سرنوشت سیاسی دیلما روسف در دست سنای برزیل

فراز و فرود قدرت برای «بانوی آهنین» برزیل