روسیه فعالیت موشکی آمریکا در رومانی را تهدیدی علیه خود می داند

روسیه فعالیت موشکی آمریکا در رومانی را تهدیدی علیه خود می داند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فعال شدن سامانه دفاع موشکی آمریکا و ناتو در جنوب رومانی روسیه را به واکنش واداشت. آمریکا این اقدام را جهت دفاع از کشورهای عضو ناتو و در تقابل با

آگهی

فعال شدن سامانه دفاع موشکی آمریکا و ناتو در جنوب رومانی روسیه را به واکنش واداشت.

آمریکا این اقدام را جهت دفاع از کشورهای عضو ناتو و در تقابل با تهدیدهای خاورمیانه ای عنوان کرده است. اما روسیه استقرار تجهیزات موشکی را تهدیدی مستقیم علیه خود می بیند.

رابرت ورک، معاون وزیر دفاع آمریکا:
«اصلاً و ابداً روسیه مطرح نیست. مسئله، موشکهای بالیستیکی است که از ناحیه خاورمیانه متحدان ناتو و نیروهای آمریکا در اروپا را تهدید می کند. همانطور که دبیر کل مطرح کرده است ما به روس ها پیشنهاد کردیم مشخصات فناوریمان را به آنها نشان دهیم.»

اما مقامات روسیه این سخنان را لفاظی سیاسی می دانند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «ما کاربرد چنین پایگاهی را مخالف پیمان منع استفاده از تجهیزات هسته ای میانبرد می دانیم و به نظر ما آمریکا این پیمان را نقض کرده است. این موضوع بدون توضیحات اضافی دیپلماتیک باید مطرح و علنی شود.»

راه اندازی پایگاه موشکی آمریکا در رومانی در حالی انجام می شود که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۹ پایگاه های موشکی این کشور را که در دوره ریاست جمهوری جورج بوش در لهستان و جمهوری چک مستقر شده بود تعطیل کرد و به خاطر همین تصمیم جایزه نوبل صلح گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

حوثی‌ها تنها گروه مورد حمایت ایران با توان بالقوه موشکی تا خاک اسرائیل نیستند

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟