کالاها و خدمات دو منظوره، فرصتی طلایی برای بنگاههای تجاری دراروپا

کالاها و خدمات دو منظوره، فرصتی طلایی برای بنگاههای تجاری دراروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محصولات، خدمات یا فناوری های دو منظوره فرصتی طلایی برای بنگاههای تجاری خرد و متوسط به حساب می آید.

محصولات، خدمات یا فناوری های دو منظوره فرصتی طلایی برای بنگاههای تجاری خرد و متوسط به حساب می آید. چگونه می توان چنین پروژه هایی را شروع کرد؟ چه کمکهای مالی وچه شبکه هایی برای حمایت از این نوع محصولات وجود دارد؟

ارائه فناوری و کالاهای دو منظوره، برای بنگاههای تجاری خرد و متوسط در اروپا فرصتهایی طلایی محسوب می شوند. منظور از محصولات دو منظوره، محصولات یا خدماتی است که هم کاربرد نظامی و هم غیرنظامی دارند.

کلاوس بولوینگ، مدیر عامل مرکز دفاع، فضا و امنیت در دانمارک در این باره می گوید: «کسب و کار دو منظوره الگوی جدیدی برای کسب و کار در اروپاست که کارآفرینان و شرکتهای تجاری کوچک و متوسط اروپایی را تشویق می کند محصولاتی تولید کنند که هم در بازارهای معمول (غیر نظامی)، و هم در بازار کالاهای نظامی قابل فروش باشد.»

کلاوس بولوینگ، با کارآفرینان و شرکتهای تجاری همکاری می کند که چنین پروژه هایی دارند. وی می گوید: «ما بزرگترین سازمان دانمارکی در این زمینه هستیم اما بسیاری از سازمانهای دیگر، شاخه ها و شبکه های مختلف در سراسر اروپا وجود دارد که کار مشابهی انجام می دهند.»

کاربرد نظامی و رایج ظریف ترین کابل یو بی اس دنیا

شرکت موسوم به «اوهماتکس» در “اورهوس” در دانمارک، ظریف ترین کابل «یو بی اس» در سراسر جهان را با ترکیب الکترونیک و پارچه، طراحی و تولید می کند.

ایده تولید پارچه های هوشمند از حدود ۱۰ سال پیش در این شرکت کوچک با ۱۲ کارمند اجرا می شود، و شرکت نیز، نشان تجاری اش را با این محصول ثبت کرده است.

کلاوس آسترگورد، مدیر شرکت درباره کاربرد این محصول می گوید: «این فناوری در برنامه های فضایی و در لباس فضانوردان به کار می رود. کاربرد دیگرش هم اندازه گیری میزان ورم زنان باردار است که به اختلال پره- اکلامپسی مبتلا هستند.»

این شرکت کوچک دانمارکی در زمینه ساخت پارچه های مجهز به حسگر و همچنین چگونگی جمع آوری اطلاعات از این حسگرها بسیار پیشرفته است بطوریکه که غولهای صنایع ساخت محصولات ورزشی و صنایع اطلاعات و محصولات دیجیتال مرتبا برای مشاوره به آن مراجعه می کنند.

بازار بالقوه دیگر این محصول، بخش نظامی است. مدیر شرکت در این باره می گوید: «ارتش دانمارک بدنبال این است که وزن تجهیزاتی را که سرباز باید حمل کند، ۲۰ درصد کاهش دهد. کابلهای انعطاف پذیر پارچه ای از این نوع که شرکت ما تولید می کند، می تواند مستقیما در یونیفورم سربازها به کار برده شود و رهیافتی بسیار خوب برای رسیدن به این هدف خواهد بود. استفاده از این پارچه های هوشمند در زمینه نظامی نشان دهنده استحکام و دوام این نوع پارچه ها خواهد بود»

مدیر شرکت دانمارکی خوش بین است. او قصد دارد استخدام مهندسان جدید استخدام کند. از نظر او به بار آوردن محصولات دومنظوره، یک نوع برچسب کیفیت برای محصول در بازار است.

تسهیلات ویژه مالی از سوی اتحادیه اروپا برای کالاهای دومنظوره

فرصتهای گوناگونی برای دریافت کمک هزینه مالی از اتحادیه اروپا برای کسب و کارها و طرحها تجاری دو منظوره وجود دارد: بعنوان مثال برای بخش تحقیق و توسعه و روابط بین الملل شرکت و یا بخش منابع انسانی.

برای برخوداری از این تسهیلات مالی، راهنمایی بصورت آنلاین در دسترس است که در آن اطلاعات دقیقی درباره این که چه طرحهایی دومنظوره، محسوب می شود و چگونه می توان از کمکهای مالی اتحادیه اروپا بهره مند شد وجود دارد.

محصولات دومنظوره

  • کالاها، خدمات یا فناوریهای دو منظوره کاربرد نظامی و غیرنظامی دارند. این خدمات و کالاها حوزه گسترده ای مثل کالاهای الکترونیک، هوافضا و ناوبری را شامل می شوند
  • کالاهایی نظیر گوشی تلفن همراه، اینترنت، جی پی اس و مایکروفر معمولا بدنبال تحقیقات در بخش نظامی، طراحی و ساخته می شوند. این روزها محصولاتی که برای کاربرد غیر نظامی ساخته می شوند، برای اهداف نظامی هم مورد استفاده قرار می گیرند
  • فناوری های دو منظوره فرصتی جدید برای شرکتهای اروپایی، بویژه برای بنگاههای تجاری خرد و متوسط فراهم می کند

لینکهای مفید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟