ورزش روسیه در کانون اتهامات دوپینگ

ورزش روسیه در کانون اتهامات دوپینگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گریگوری رودچنکوف، مدیر سابق آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه بتازگی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز اعلام کرده است برخی از ورزشکاران روسی هنگام برگزاری

آگهی

گریگوری رودچنکوف، مدیر سابق آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه بتازگی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز اعلام کرده است برخی از ورزشکاران روسی هنگام برگزاری بازیهای المپیک زمستانی سوچی سال ۲۰۱۴ از مواد نیروی زای غیر قانونی استفاده کرده بودند.

آقای رودچنکوف با اعلام اینکه در این برنامه دولتی نقش فعالی داشته، تاکید کرده است که دست کم ۱۵ نفر از مدال آوران روسی از این مواد مصرف کرده بودند.

کریگ ریدی، رییس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و عضو کمیته بین المللی المپیک در این باره گفت:«هنگامیکه افراد تقلب می کنند و از همه مهمتر این امر چه در ورزش و چه در یک کشور نهادینه می شود، بی نهایت ناراحت کننده است. با اینحال عصبانی شدن سودی ندارد. بهتر است در این باره کاری صورت گیرد.»

گریگوری رودچنکوف که اکنون ساکن لس آنجلس آمریکاست در این مصاحبه گفت آزمایشگاهی وی مدیریت آنرا بر عهده داشته پیش از برگزاری مسابقات، سه ماده نیروزا را برای مصرف دهها ورزشکار روسی تولید کرده بود.

در همین حال مقامهای روسی به این گزارش واکنش نشان داده اند. ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه این اظهارات را بی اساس و پوچ خواند. وی همچنین با رد گفته های گریگوری رودچنکوف اعلام کرد این اتهامات در ادامه تلاش برای تخریب ورزش روسیه است.

واکنش منفی مقامهای روسی به این خبر در حالی است که در ماه نوامبر گذشته به دنبال گزارشهای آژانس بین مللی مبارزه با دوپینگ مبنی بر استفاده ورزشکاران روسی از مواد نیروزای غیر قانونی، این کشور از شرکت در مسابقات بین المللی منع شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟

روز آخر رای‌گیری در روسیه زیر سایه حملات پهپادی اوکراین و حرکت اعتراضی مخالفان پوتین