نشست بین المللی مبارزه با بوکوحرام، اولاند وارد نیجریه شد

نشست بین المللی مبارزه با بوکوحرام، اولاند وارد نیجریه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه روز شنبه برای شرکت در نشست بین المللی مبارزه با گروه بوکوحرام وارد ابوجا، پایتخت نیجریه شد. این نشست با حضور

آگهی

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه روز شنبه برای شرکت در نشست بین المللی مبارزه با گروه بوکوحرام وارد ابوجا، پایتخت نیجریه شد.

این نشست با حضور نمایندگان کشورهای مختلف و سازمان ملل متحد از روز یکشنبه کار خود را آغاز می کند و هدف از آن بررسی راههای تامین امنیت آفریقا در برابر تهدیدهای گروه افراطی بوکوحرام است.

آقای اولاند پس از ورود به نیجریه گفت که تا کنون عملیات نظامی بین المللی کاملا موفقیت آمیز بوده و موجب عقب نشینی و کاهش فعالیت های بوکوحرام شده است. با این وجود رییس جمهوری فرانسه تاکید کرد که این گروه هنوز هم یک تهدید علیه امنیت منطقه به حساب می آید و لازم است همکاری های بین المللی ادامه یابد.

انتظار می رود افزایش هشت هزار و پانصد نفری نیروهای نظامی اتحادیه آفریقا برای مبارزه با بوکوحرام از جمله مهمترین موضوع های مورد بحث در نشست روز یکشنبه باشد.

با اینکه از زمان روی کار آمدن محمدو بوهاری، رییس جمهوری نیجریه، ارتش این کشور موفقیت های نظامی قابل توجهی در برابر گروه افراطی بوکوحرام داشته اما همچنان حملات انتحاری اعضای این گروه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروهای امنیتی نیجریه عملیات نجات یکی از گسترده‌ترین آدم‌ربایی‌های این کشور را آغاز کردند

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند

فشار بر فرانسه برای خروج دیپلمات‌هایش از نیجر؛ ماکرون می‌گوید سفیر در سمت خود فعال است