اعتراض به برقراری وضعیت اضطراری در ونزوئلا

اعتراض به برقراری وضعیت اضطراری در ونزوئلا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، روز شنبه با حضور در خیابانهای کاراکاس پایتخت این کشور، برقراری وضعیت اضطراری توسط رئیس جمهوری را به شدت

آگهی

مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، روز شنبه با حضور در خیابانهای کاراکاس پایتخت این کشور، برقراری وضعیت اضطراری توسط رئیس جمهوری را به شدت محکوم کردند و بار دیگر خواهان برگزاری همه پرسی برای تغییر دولت شدند.

آقای مادورو عصر روز جمعه دستور داد که برای مدت دو ماه در ونزوئلا وضعیت اضطراری برقرار شود. او علت این کار را توطئه ای خواند که با حمایت ایالات متحده آمریکا برای سرنگونی او شکل گرفته است. او هیچ اطلاعاتی درباره جزئیات این توطئه ارائه نداد.

در راهپیمایی اعتراضی روز شنبه انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان و فرماندار ایالت میراندا گفت: «ونزوئلا مانند بمبی است که هر لحظه می تواند منفجر شود. ما نمی خواهیم که این بمب منفجر شود و به همین دلیل از همه می خواهیم برای برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۶ میلادی بسیج شوند.»

نیکلاس مادورو همچنین روز شنبه دستور داد که تمرینات نظامی در این کشور از هفته آینده آغاز شود.

او گفت: «من از نیروهای مسلح خواسته ام که از شنبه آینده تمرینات نظامی ملی را برگزار کنند. با این هدف که برای هر سناریویی آماده باشیم. زیرا این سرزمین مقدس است و باید مطمئن شویم که به آن احترام گذاشته می شود.»

منتقدان می گویند این اقدامات، نشان دهنده ترس رئیس جمهوری ونزوئلا از فراخوانی است که از سوی مخالفان برای برگزاری همه پرسی مطرح شده است.

کمبود کالا، کمبود انرژی و خاموشی های پیوسته، تعطیلی ادارات، تورم رو به فزونی، کاهش دستمزدها و گستردگی قابل توجه میزان خشونت و جرم و جنایت در این کشور باعث شد که رای دهندگان عصبانی در انتخابات دسامبر گذشته بیشترین آراء را به نفع مخالفان دولت به صندوق بریزند و به این ترتیب مخالفان آقای مادورو توانستند کنترل پارلمان را در دست گیرند.

نتایج نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که ۷۰ درصد از مردم ونزوئلا می گویند نیکلاس مادورو باید امسال قدرت را ترک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند