پیش بینی گلدمن ساکس درباره کاهش سطح عرضه نفت

پیش بینی گلدمن ساکس درباره کاهش سطح عرضه نفت
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بانک آمریکایی گلدمن ساکس برخلاف پیش بینی های قبلی خود اعلام کرده افت روند تولید نفت کشورهایی چون نیجریه، ونزوئلا و آمریکا می تواند سطح عرضه طلای سیاه

آگهی

بانک آمریکایی گلدمن ساکس برخلاف پیش بینی های قبلی خود اعلام کرده افت روند تولید نفت کشورهایی چون نیجریه، ونزوئلا و آمریکا می تواند سطح عرضه طلای سیاه در بازار را بطور محسوسی کاهش دهد. حتی این نهاد نسبت به کمبود عرضه نفت هشدار داده است.

پیش بینی گلدمن ساکس از وضعیت عرضه نفت، قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایالات متحده را روز دوشنبه حدود ۳ درصد افزایش داد. نفت برنت دریای شمال نیز با بیش از ۲ درصد افزایش قیمت حدود ۴۹ دلار در ازای هر بشکه معامله شده است.

جرمی بت استون کر، کارشناس «چارلز استنلی» شرکت بریتانیایی مدیریت سرمایه گذاری و مطالعات اقتصادی می گوید: «انتظار می رود افزایش تولید نفت ایران سطح عرضه را بالا ببرد. رویدادهای منفی مانند حملات در نیجریه در بالابردن قیمت نقش دارند. قیمت نفت در مقابل انتشار اخبار به سرعت قابلیت تغییر دارد. اما شخصا بیم آنرا دارم که این تاثیر جزیی و گذرا باشد.»

پیش از این سازمان اوپک نیز پیش بینی مشابه ای از وضعیت عرضه نفت ارائه کرده بود. سطح تولید این سازمان در ماه آوریل سال جاری به ۳۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن روندی صعودی دارد.

از سوی دیگر از تعداد چاههای نفت فعال ایالات متحده کاسته شده و شمار آنها به پایین ترین حد از سال ۲۰۰۹ رسیده است. این موضوع می تواند در افزایش قیمت نفت نقش داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده