«واقعیت افزوده» به سبک چینی

«واقعیت افزوده» به سبک چینی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایشگاه فناوری شانگهای : رقابت شرکتهای چینی در ساخت ابزارهای «واقعیت مجازی» و «واقعیت افزوده»

آگهی

نمایشگاه تکنولوژی شانگهای، امسال شاهد تولیدات عامه پسند بسیاری بود. از جمله عینکهای «واقعیت مجازی» (Virtual Reality) که با شبیه سازهای پرواز همراه بودند.

برای نمونه، شبیه ساز پروازِ ساخته شرکت پیمکس، یک صفحه نمایش فوق العاده دارد و می تواند اتاقک مسافر خود تقریبا به حالت معکوس درآورد. معاون بازاریابی این شرکت چینی می گوید: «همه گیر شدنِ واقعیتِ مجازی، نیازمند پیدا کردن جایی برای ارائه این فناوری است. اما باید گفت که شرکت ها و نشانهای تجاری معروف دارند در این زمینه سرمایه گذاری می کنند و استراتژی جدی خودشان را هم اعلام کرده اند.»

«واقعیت افزوده» (Augmented reality) هم در این نمایشگاه یکی دیگر از فناوریهای مُد روز بود. مدیر شرکت شَدو کریتور (Shadow Creator) که به زودی عینک هوانوردی«واقعیت افزوده» خود را روانه بازار می کند، درباره برتری این فناوری می گوید: «واقعیت افزوده، بیشتر از واقعیت مجازی، به فرد امکان تجربه می دهد. می توان در صنایعِ بسیاری نظیر آموزش، تعمیرات و نگهداری، تداراکات نظامی و پزشکی از آن استفاده کرد. این فناوری کاربردهای زیادی دارد، بسیار بیشتر از واقعیت مجازی.»

اما جیسون لا، تحلیلگر فناوریِ موسسه «کانالیز» (Canalys) فکر می کند که هنوز زود است که افراد عادی به سراغ این فناوری بروند. او می گوید: «در مورد «واقعیت مجازی» چالشهای زیادی هست. این فناوری، خیلی بر بازار مصرفِ بازیهای رایانه ای و ویدئویی متمرکز است. درباره «واقعیت افزوده»، باید گفت هنوز برای افراد عادی استفاده چندانی ندارد. مشتری عادی، نیازی به عینک دوربین دار ندارد.»

نمایشگاه فناوری شانگهای همچنین چشم انداز بازار مصرف فناوری مُدرن نیز هست. نوآوری های حاضر در این نمایشگاه، پیش درآمدِ کالاهای بازار آمریکا و اروپاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات