آغاز نشست وین با هدف از سرگیری گفتگوهای صلح سوریه

آغاز نشست وین با هدف از سرگیری گفتگوهای صلح سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرا و نمایندگان هفده کشور جهان به همراه استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه به وین، پایتخت اتریش آمدند تا در نشستی

آگهی

وزرا و نمایندگان هفده کشور جهان به همراه استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه به وین، پایتخت اتریش آمدند تا در نشستی با هدف از سرگیری مجدد گفتگوهای متوقف شدۀ صلح سوریه شرکت کنند.

در این گفتگوها، نمایندگان دو قدرت اصلی تاثیر گذار بر جنگ سوریه یعنی ایالات متحده آمریکا و روسیه نیز حضور دارند.

پس از ناکامی مقامات کاخ سفید در متقاعد کردن مسکو نسبت به تن دادن به کنار رفتن بشار اسد، رئیس جمهوری کنونی سوریه، اکنون نگاهها یک بار دیگر به دیپلماتهای اروپایی دوخت شده تا برای پایان دادن به جنگ پنج ساله در این کشور راهی پیدا کنند.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان پیش از آغاز این نشست گفت: «یک تغییر سیاسی لازم است زیرا سوریه با بشار اسد، نمی تواند آینده بلند مدتی داشته باشد. به همین دلیل ما باید اینجا در وین تحت نظارت سازمان ملل متحد، گفتگو درباره شکل دولت انتقالی و روند عملی شدن آن را آغاز کنیم.»

حاضران در وین به دنبال آن هستند که یک بار دیگر آتش بس در سراسر سوریه به اجرا درآید و کمک رسانی به مناطق تحت محاصره، با هدف تشویق گروههای مخالف به بازگشتن به میز مذاکره در ژنو انجام شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نشست در پاریس، تمدید آتش بس در حلب

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد