دیدار رهبران آذربایجان و ارمنستان در وین

دیدار رهبران آذربایجان و ارمنستان در وین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکماه پس از آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان، رهبران این دو کشور روز دوشنبه، شانزدهم ماه مه در نشستی که در وین برگزار شد شرکت کردند. هدف از این نشست

آگهی

یکماه پس از آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان، رهبران این دو کشور روز دوشنبه، شانزدهم ماه مه در نشستی که در وین برگزار شد شرکت کردند. هدف از این نشست که با میانجی گری کشورهای روسیه، فرانسه و آمریکا برگزار شد، تمدید آتش بس و یافتن راه حل سیاسی برای حل بحران قره باغ است.

الهام علی اف و سرژ سرکیسیان، روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان به همراه وزرای خارجۀ آمریکا، روسیه و فرانسه در این نشست حضور داشتند.

درگیری نظامی میان آذربایجان و ارمنستان در ماه آوریل شدیدترین رویارویی نیروهای نظامی دو کشور در منطقۀ تحت مناقشۀ قره باغ از زمان آتش بس در سال ۱۹۹۴ میلادی به اینسو است.

در این درگیری چهار روزه، دست کم ۴۶ نفر کشته شده اند.

قره باغ که در جنوب غربی جمهوری آذربایجان واقع است در پی جنگ جدایی طلبانۀ ارامنۀ این منطقه با حمایت نظامی و اقتصادی ارمنستان و به صورت خودمختار اداره می شود. در خلال جنگ شش ساله ای که در سال ۱۹۸۸ میلادی در این منطقه درگرفت بیش از ۳۰۰۰۰ نفر جان باختند و هزاران نفر از اتباع آذربایجانی این منطقه مجبور به ترک قره باغ شدند.

تنها ارمنستان قره باغ را به عنوان یک جمهوری خودخوانده به رسمیت می شناسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاکستان بزرگترین قرارداد فروش جت جنگنده را با آذربایجان امضا می‌کند

آذربایجان خرید پهپاد‌های مسلح و دوربرد از ترکیه را تایید کرد؛ ویژگی‌های متفاوت آکینجی چیست؟

نگاهی به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آذربایجان؛ علی‌اف در صدد بهره‌برداری از «پیروزی» در قره‌باغ