توصیه های سازمان جهانی بهداشت در آستانه المپیک ریو

توصیه های سازمان جهانی بهداشت در آستانه المپیک ریو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری به ورزشکاران و کسانی که برای بازی های المپیک ریو دو ژانیور به برزیل سفر می کنند توصیه کرد

آگهی

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری به ورزشکاران و کسانی که برای بازی های المپیک ریو دو ژانیور به برزیل سفر می کنند توصیه کرد که اقدامات احتیاطی برای مقابله با ویروس زیکا را رعایت کنند. وی در عین حال تاکید کرد که هیچ لزومی برای لغو بازی های المپیک وجود ندارد.

وی گفت: «هرچه بیشتر درباره زیکا می دانیم نگرانی مان هم بیشتر می شود.همانطور که قبلا هم گفتم خطر ویروس زیکا در طول این سال ها تغییر پیدا کرده است.»

در مقابل وزیر ورزش برزیل در یک گفتگوی تلفنی با رییس کمیته بین المللی المپیک از آمادگی این کشور برای مقابله با ویروس زیکا خبر داد و تاکید کرد که بازی ها بر اساس برنامه تعیین شده برگزار خواهند شد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «اکنون مبارزه با ویروس زیکا و پیشگیری از انتشار آن در حوزه امنیت عمومی است و مساله خیلی مهم این است که در حال حاضر برزیل یک پیام مثبت برای جهان دارد. ما کاملا آماده ایم. از جامعه جهانی، سازمان های بین المللی و نمایندگان کشورها دعوت می کنیم تا بیایند و از نزدیک آمادگی ما را ببینند.»

سازمان جهانی بهداشت به زنان باردار توصیه کرده است که در طول بازی ها المپیک امسال از حضور در برزیل خودداری کنند.

تا کنون بیشترین موارد ابتلا به ویروس زیکا در برزیل گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا نمی‌توانیم جلوی خودمان را بگیریم تا به صورتمان دست نزنیم؟

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم