صادرات نفت لیبی از سر گرفته می شود

صادرات نفت لیبی از سر گرفته می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جناح های رقیب در لیبی بر سر تشکیل یک سازمان نفتی مشترک به توافق رسیدند. بر اساس این توافق صادرات نفت لیبی به زودی از بندر حریقه در شرق کشور از سر

آگهی

جناح های رقیب در لیبی بر سر تشکیل یک سازمان نفتی مشترک به توافق رسیدند. بر اساس این توافق صادرات نفت لیبی به زودی از بندر حریقه در شرق کشور از سر گرفته می شود.

غرب امیدوار است که دولت وحدت ملی که تحت حمایت سازمان ملل متحد است بتواند ثبات را به لیبی، این عضو اوپیک بازگرداند. از همین رو، رهبران قدرت های جهانی روز دوشنبه در وین بر سر تقویت توان نظامی دولت وحدت ملی به توافق رسیدند. هدف آنها این است که نیروهای دولتی در این کشور بتوانند به تهدیدهای داعش پایان دهند.

هرج و مرج در لیبی پس از سرنگونی معمر قذافی، موجب قدرت گرفتن گروه های تندرو از جمله داعش شده است. این موضوع آوارگی هزاران تن در شمال آفریقا و در نتیجه پناه آوردن آنها به اروپا را بهمراه داشته است. از سوی دیگر پیشروی نیروهای داعش در لیبی برای تاسیسات نفتی و خطوط انتقال نفت تهدیدی جدی محسوب می شود.

مبارزه با پیکارجویان داعش در لیبی در دو جبهه دنبال می شود: نیروهای دولت وحدت ملی به نخست وزیری فایز سراج (که یک ماه پیش در طرابلس پایتخت لیبی قدرت را در اختیار گرفت) در مناطق غربی و نیروهای دولت موازی، به رهبری خلیفه حفتر در شرق کشور.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران لیبی با تشکیل یک دولت یکپارچه جدید موافقت کردند

بیش از ۶۰ نفر در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی جان باختند

چرا توفند مدیترانه‌ای «دانیل» و سیل در لیبی تا این حد مرگبار بود؟