اسپیلبرگ با «غول بزرگ دوست داشتنی» به کن آمد

اسپیلبرگ با «غول بزرگ دوست داشتنی» به کن آمد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «غول بزرگ دوست داشتنی» بر اساس داستانی به همین نام نوشته «رول دال» ماجرای دخترکی را روایت می کند که یک غول بزرگ او را از یتیمخانه می رُباید

آگهی

فیلم «غول بزرگ دوست داشتنی» بر اساس داستانی به همین نام نوشته «رول دال» ماجرای دخترکی را روایت می کند که یک غول بزرگ او را از یتیمخانه می رُباید.

غولی پیر که نقش او را «مارک رایلَنس» بازی می کند، «سوفی» کوچک را می دزدد تا تنهایی خودش را پُر کند و مأموریتی را در سرزمین غولها به انجام برساند. این فیلم، حاصل آخرین همکاری «استیون اسپیلبرگ» با ملیسا مَتیسون، نویسنده فیلمنامه «ای تی» است که در ماه نوامبر در گذشت.

اسپیلبرگ که نخستین بار است یک فیلم بلند را برای شرکت دیزنی می سازد، در مصاحبه ای در حاشیه جشنواره فیلم کن می گوید: «به عنوان کارگردان، برای تبدیل فیلمنامه ملیسا به فیلم، انتخابهای زیادی داشتم. یکی از کارهایی که می توانستم بکنم این بود که تمام وقفه ها را بردارم و خیلی از فضاهای فیلمنامه را حذف کنم و داستان را یکضرب روایت کنم، دو برابر فیلمبرداری کنم، اکشن زیادی به کار ببرم و در ژانر ابرقهرمانها و غولهای بی اندازه بزرگ و آدمهای خیلی کوچک رها شوم. اما گفتم ریسک شکست را قبول می کنم و داستان را طوری می سازم که خودم و نویسنده اصلی و فیلمنامه نویس دوست داشتیم؛ یعنی طوری که به اندازه کافی وقت بگذاریم و آرام پیش برویم و بگذاریم داستان با شما همراه شود نه اینکه به شما توهین کند. غیر از چند صحنه که غولهای بزرگ و ترسناک دارد، فکر نمی کنم چیزِ توهین آمیزی در فیلم باشد.»

فیلم «غول دوست داشتنی بزرگ» تابستان امسال روانه پرده سینماها خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد