پارلمان ونزوئلا و نیکلاس مادورو در مقابل هم صف آرایی کرده اند

پارلمان ونزوئلا و نیکلاس مادورو در مقابل هم صف آرایی کرده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پارلمان ونزوئلا روز سه شنبه که اکثریت آن در اختیار مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور است فرمان دولتی در مورد حالت فوق العاده در این کشور را

آگهی

پارلمان ونزوئلا روز سه شنبه که اکثریت آن در اختیار مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور است فرمان دولتی در مورد حالت فوق العاده در این کشور را رد کرد.

نمایندگان پارلمان در این جلسه که به شکل رای گیری با بالا بردن دست برگزار شد این فرمان دولتی را مخالف قانون اساسی دانسته و تاکید کرده اند اجرای آن وضعیت دموکراسی در این کشور را وخیم تر خواهد کرد.

هنریکه کاپریلس، رهبر مخالفان ونزوئلا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی با بی اعتبار دانستن این فرمان دولتی گفت: «این فرمان مخالف قانون اساسی است و مادورو بالاتر از این قانون نیست. هیچ وزیری بالاتر از این قانون نیست. این فرمان هیچ استفاده ای ندارد و اگر مادورو بخواهد این فرمان را اجرا کند باید خود را برای جنگ آماده کند.»

رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در مقابل نیز می گوید مخالفان برای اجرای طرح همه پرسی تقلب کرده اند و به همین دلیل ارزشی ندارد. وی همچنین با بیان اینکه پارلمان اعتبار سیاسی خود را از دست داده در سخنانی تاکید کرده است زمان زیادی تا انحلال و ناپدید شدن این پارلمان نمانده است.

نیکلاس مادورو روز جمعه سیزدهم ماه مه حالت فوق العاده در این کشور را اعلام کرد و به موجب فرمانی که دو روز بعد از ان صادر کرده است توزیع مواد غذایی، انرژی بویژه برق و حوزۀ امنیت را تحت اختیار دولت عنوان کرده است. رئیس جمهوری ونزوئلا در ماه ژانویه نیز به دلیل وخیم بودن وضعیت اقتصادی در این کشور حالت فوق العادۀ اقتصادی اعلام کرده بود که پس از ۶۰ روز مجددا تمدید شده است.

به دنبال انتشار این فرمان دولتی و حالت اضطراری، هزاران نفر از مردم برای تهیۀ مواد غذایی به فروشگاهها هجوم برده اند. کمبود مواد غذایی از جمله برنج موجب تشکیل صف های طولانی در مقابل فروشگاهها شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ونزوئلا در آستانه ورشکستگی

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید