ناپدید شدن پرواز پاریس- قاهره؛ فرانسه و مصر مراتب همبستگی خود را اعلام کردند

ناپدید شدن پرواز پاریس- قاهره؛ فرانسه و مصر مراتب همبستگی خود را اعلام کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نخستین واکنش ها نسبت به ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر، حامل ۶۶ سرنشین در دریای مدیترانه، مقام های فرانسه و مصر مراتب همبستگی خود با یکدیگر را اعلام…

آگهی

در نخستین واکنش ها نسبت به ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر، حامل ۶۶ سرنشین در دریای مدیترانه، مقام های فرانسه و مصر مراتب همبستگی خود با یکدیگر را اعلام کردند. پرواز پاریس-قاهره در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد.

ژان مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه پس از نشست اضطراری میان وزیران که در ارتباط با این حادثه و در کاخ الیزه تشکیل شده بود، گفت: «اضطراب و دلهره خانواده های[سرنشینان این هواپیما، از جمله] ۱۵ فرانسوی قابل درک است. اولویت نخست ما اطلاع رسانی به آنهاست. سلول بحران در وزارت خارجه به فوریت تشکیل شده و شماره ویژه ای برای این منظور اختصاص یافته است. خانواده ها با آن تماس می گیرند. هتلی در فرودگاه شارل دوگل هم برای آنها در نظر گرفته شده است. یک سلول بحران هم در سفارت فرانسه در قاهره، پایخت مصر تشکیل شده است.»

فرانسه همچنین از آمادگی خود برای شرکت در عملیات جست و جو در دریای مدیترانه خبر داد. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در این باره گفت: «در صورت درخواست مقام های مصر، فرانسه برای مشارکت در عملیات جستجو آماده است. در این مرحله هیچ فرضیه ای نمی توان درباره علت ناپدید شده این هواپیما مطرح کرد.»

۳۰ تن از سرنشینان این هواپیما مصری هستند. قاهره درباره این حادثه هنوز اظهار نظر دقیقی نکرده است. شریف اسماعیل، نخست وزیر مصر دراین باره گفت: «تمام آنچه می توانیم بگوییم این است که ارتباط با هواپیما در منطقه مشخصی قطع شده و عملیات جست و جو به این منطقه متمرکز شده است. ارتش هواپیماها و کشتی هایی را به منطقه اعزام کرده و آنها به زودی به آنجا می رسند و عملیات جست و جو را شروع می کنند. ما با مقام های یونان در این زمینه همکاری داریم و هواپیمای تجسسی یونان هم اکنون در حال جست و جوی منطقه است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالفتاح سیسی برای سومین‌بار سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد

زن فرانسوی با طناب تا ارتفاع ۱۱۰ متری برج ایفل بالا رفت

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت