بازیهای ویدئویی در خدمت پژوهشگران برای درمان آلزایمر

بازیهای ویدئویی در خدمت پژوهشگران برای درمان آلزایمر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پژوهشگران در تعامل با کاربران حرفه ای بازیهای ویدئویی، از ماجراجویی های آنها به منظور سرعت بخشیدن به درمان زوال عقل یا آلزایمر بهره می برند.

آگهی

پژوهشگران در تعامل با کاربران حرفه ای بازیهای ویدئویی، از ماجراجویی های آنها به منظور سرعت بخشیدن به درمان زوال عقل یا آلزایمر بهره می برند.

کاربران در حالی که با این بازی ها دست و پنجه نرم می کنند اطلاعات مهمی را به پژوهشگران می فرستند. هدف پژوهشگران جمع آوری اطلاعات مربوط به دست کم ۱۰۰هزار نفر تا پایان سال جاری میلادی است.

هوگو اسپیر، متخصص مغز و اعصاب از یونیورسیتی کالج لندن در این باره می گوید: «در این بازی فرد قایقی را در آب هدایت می کند. ما به همراه پژوهشگران می توانیم لحظه ای که افراد صفحه نمایش را لمس می کند ببینیم. با ظاهر شدن علائم و نشانه ها، آنها قایق را حرکت می دهند و ما می توانیم بازخوردهای آنها نسبت به علائم را دریافت کنیم. به این شیوه ما می توانیم پی ببریم افراد چه زمانی از نقشه استفاده می کنند و مراحلی را که پشت سر گذاشته اند به خاطر می سپارند و چطور قادرند حس کنند چقدر در دنیای بازی شان تحرک داشته اند.»

زوال عقل بیماریی است که افراد را از حافظه شان محروم می کند، آنها این واقعیت را بر روی پیرمردی که حافظه اش را از دست داده بررسی می کنند. بخش های مختلف مغز از طریق مداری با هم در ارتباط است. مداری که به کمک آن ما به این سو و آن سو حرکت می کنیم. بخش ویژه ای در سر نقشه داخلی را آماده می کند و در افرادی که به زوال عقل مبتلا هستند همین بخش از بین می رود.

هیلاری ایوانزری، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا در این باره گفت: «توانایی دهها هزار نفر در استفاده از این بازی ها به ما کمک می کند تا تحقیقات در زمینه بیماری زوال عقل را سرعت ببخشیم. انجام این تحقیقات در آزمایشگاه و محاسبه این حجم از اطلاعاتی که با استفاده از این بازیها به دست می آید ممکن است هزاران سال طول بکشد.»

در حالیکه این داده ها تنها طی دو دقیقه به دست می آید. رسیدن به چنین نتایجی از طریق آزمایشات در آزمایشگاه و به کمک پرتونگاری (ام آر آی) یا مقطع نگاری زمان بر و گران است. به باور دانشمدان کالج یونیورسیتی لندن برای حل مساله جمع آوری اطلاعات باید جهان را به آزمایشگاهی بالقوه تبدیل کرد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد و گفته می شود ۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات