استقبال هنرمندان ایران از موفقیت سینماگران ایرانی در کن

استقبال هنرمندان ایران از موفقیت سینماگران ایرانی در کن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دریافت دو جایزه مهم جشنواره کن یعنی جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد توسط اصغر فرهادی و شهاب حسینی، مورد استقبال بسیاری از رسانه ها و هنرمندان سینما در ایران قرار گرفته است. با این حال برخی رسانه های داخل کشور تنها با اشاره ای کوتاه به خبر این موفقیت، از کنار آن گذشته اند و برخی از بازتاب خبر آن نیز خودداری کرده اند.

هیات مدیره خانه سینما، کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن بازیگران سینمای ایران، کانون فیلمنامه نویسان و بسیاری از هنرمندان به طور انفرادی موفقیت فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در جشنواره کن را به وی و شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بازیگران اصلی این فیلم و جامعه هنرمندان سینمای ایران شادباش گفته اند.

رضا میرکریمی مدیر عامل خانه سینمای ایران، حجت الله ایوبی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی و دکتر محمد رضا عارف منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس طی پیام های جداگانه ای این موفقیت را تحسین کرده اند.

از سوی دیگر بنا به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وعده اکران شدن فیلم «فروشنده» در ایران را داد و گفت: «فیلم فروشنده یک فیلم ایرانی بوده که طبیعی است در داخل کشور هم اکران شود منتها شاید ملاحظاتی در اکران داخلی صورت بگیرد.»

سخنگوی وزارت ارشاد افزود: «البته ما هنوز فیلم را ندیده‌ایم و براساس قسمت‌هایی از فیلم که در فضای مجازی منتشر شده و نقدها و گزارش‌هایی که خوانده‌ایم نظر می‌دهیم اما قطعا افتخار سینمای ایران در سطح جهانی مایه مسرت است.»

برخی منتقدان خارجی فیلم نیز ضمن اشاره به نقاط قوت و جاذبه های فیلم «فروشنده»، آن را با کارهای قبلی اصغر فرهادی به ویژه با فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی» مقایسه کرده و آن را کمی ضعیف تر و یا نه فراتر از آنها دانسته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود