یونان؛ آغاز تخلیه تدریجی بزرگترین اردوگاه پناهجویان در مرز ایدومنی

یونان؛ آغاز تخلیه تدریجی بزرگترین اردوگاه پناهجویان در مرز ایدومنی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات یونان روز سه شنبه تخلیه تدریجی بزرگترین اردوگاه پناهجویان در مرز ایدومنی با مقدونیه را آغاز کردند.

آگهی

مقامات یونان روز سه شنبه تخلیه تدریجی بزرگترین اردوگاه پناهجویان در مرز ایدومنی با مقدونیه را آغاز کردند. حدود ۸۴۰۰ پناهجو در این اردوگاه ساکن هستند و قرار است پناهجویان به اردوگاهی که تازه ساخته شده است منتقل شود.

حدود ۴۰۰ پلیس ضد شورش به منطقه اعزام شده اند با این حال سخنگوی دولت یونان گفته است که پلیس از زور استفاده نخواهد کرد و پیش بینی شده است که عملیات تخلیه این اردوگاه ده روز به طول بیانجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه روزنامه نگاران امکان دسترسی به این اردوگاه را ندارند و پلیس موانعی در سه کیلومتری اردوگاه قرار داده تا امکان دسترسی به این اردوگاه وجود نداشته باشد.

محمد، پناهجوی سوری از حمص که ساکن این اردوگاه است، می گوید: «من به اردوگاه دیگر می روم چون این تنها راه حل است. ممکن است راه حل خوبی نباشد اما تنها راه ماست و بسیاری اینجا هستند که می خواهند به اردوگاههای دیگر بروند.»

عبدالحدید، دیگر مهاجر سوری از حمص می گوید: «اگر می دانستیم که چه اتفاقاتی برایمان خواهد افتاد به اینجا نمی آمدیم. مقصد ما آلمان است. ما بر اساس نقشه هایی که داشتیم به اینجا رسیدیم اما آنها در میانه سفرمان، جلوی ما را گرفتند.»

با بسته شدن مرزهای بالکان در ماه مارس بیش از ۵۴ هزار پناهجو که هدفشان رفتن به سوی آلمان و کشورهای شمال اروپاست در یونان گی
ر افتاده اند و بخشی از این جمعیت در مرز یونان با مقدونیه در شرایط نامطلوب به سر می برند و امیدوارند راهی برای ادامه سفرشان پیدا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زندگی روزمره پناهجویان در اردوگاه ایدومنی در مرز یونان و مقدونیه

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند