باراک اوباما در سفر به ویتنام خواستار افزایش آزادیهای مدنی در این کشور شد

باراک اوباما در سفر به ویتنام خواستار افزایش آزادیهای مدنی در این کشور شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان سفر سه روزه خود به کشور تک حزبی ویتنام، از دموکراسی و آزادی بیان به عنوان ارزشهایی جهانی نام برد که حمایت از آنها، ثبات را تهدید نمی…

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان سفر سه روزه خود به کشور تک حزبی ویتنام، از دموکراسی و آزادی بیان به عنوان ارزشهایی جهانی نام برد که حمایت از آنها، ثبات را تهدید نمی کنند.

در ویتنام نامزدهای مستقل نمی توانند در انتخابات شرکت کنند، تمام رسانه ها توسط دولت کنترل و صداهای مخالف دولت به گونه ای خاموش می شوند.

آقای اوباما روز سه شنبه در نشستی با نمایندگان جامعه مدنی ویتنام تاکید کرد که هنوز نگرانی هایی درباره آزادیهای مدنی در این کشور وجود دارد.

او در این نشست که در هانوی، پایتخت ویتنام و با حضور نمایندگانی از مدافعان حقوق معلولان، حقوق دگرباشان جنسی و طرفداران آزادی بیان برگزار شد تاکید کرد که واشنگتن هنوز هم نسبت به محدودیتهای آزادی سیاسی در ویتنام نگران است.

او گفت: «هنوز هم نگرانی های قابل توجهی در زمینه آزادی بیان، آزادی تجمع و پاسخگویی و مسئولیت پذیری دولت وجود دارد. باید به این موضوع اشاره کنم که فعالان دیگری نیز به این نشست دعوت شده بودند که به دلایل مختلف از حضور آنها در این جمع جلوگیری شده است. من فکر می کنم این نشانه ای از این حقیقت است که اگرچه پیشرفتهای اندکی وجود داشته اما هنوز هم مردمی هستند که برایشان برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز در موضوعاتی که به آن عمیقا توجه دارند، بسیار سخت است.»

پیش از این دیدار و عصر روز دوشنبه، رئیس جمهوری آمریکا به همراه آنتونی بوردن، آشپز مشهور و از مجریان تلویزیون آمریکا در رستوران کوچکی در یکی از محله های قدیمی پایتخت ویتنام شام خوردند.

Obama voices human-rights concerns in Vietnamhttps://t.co/UdPygYtsvdpic.twitter.com/u8VLkNyl3t

— Wall Street Journal (@WSJ) May 24, 2016

Low plastic stool, cheap but delicious noodles, cold Hanoi beer. pic.twitter.com/KgC3VIEPQr

— Anthony Bourdain (@Bourdain) 23 mai 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اژدها سر رسید؛ تصاویری از حال و هوای سال نو در هانوی ویتنام

واکنش‌های بین‌المللی به درگذشت هنری کیسینجر، سیاستمدار برجسته و کهنه‌کار آمریکایی

شش زن مهاجر با ارسال پیام برای خبرنگاران از داخل یک کامیون یخچال‌دار نجات یافتند