نیروگاههای اتمی فرانسه نیز به اعتصابها می پیوندند

نیروگاههای اتمی فرانسه نیز به اعتصابها می پیوندند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعتصاب سراسری در فرانسه بر ضد اصلاحات در قانون کار روز پنج شنبه گسترده تر شد.

آگهی

اعتصاب سراسری در فرانسه بر ضد اصلاحات در قانون کار روز پنج شنبه گسترده تر شد. سوخت در پمپ بنزین های بخش هایی از فرانسه به سختی پیدا می شود.

بیش از ۴ هزار پمپ بنزین بطور کامل و یا در بخش هایی تعطیل شده اند، وضعیتی که نتیجه اعتصاب عمومی در اکثریت پالایشگاهها و انبارهای سوخت است. فعالیتهای پنج پالایشگاه از هشت پالایشگاه در فرانسه مختل شده است.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه صبح پنجشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانسوی «ب ام اف» گفت: «لایحه قانون کار به سنا خواهد رفت، در آنجا اکثریت با جناح راست است و آنها پروژه خودشان را پیشنهاد خواهند کرد که آشکارا با آنچه ما پیشنهاد کره ایم و همچنین با انتظارات معترضان در تضاد است. ما به هیچ وجه مسیرمان را تغییر نمی دهیم اما هنوز هم امکان تغییر و بهبود در این متن وجود دارد.»

اعتصابات روز پنجشنبه به نیروگاههای هسته ای نیز گسترش یافت. در مجموع ۱۹ نیروگاه هسته ای فرانسه به اعتصاب رای داده اند و حدود ده نیروگاه هسته ای از چهارشنبه شب، فعالیتهایشان را کاهش دادند. با این حال این اعتصاب هنوز تاثیر عمده ای روی شبکه برق نداشته است.

62% des Français estiment le mouvement social contre la loi Travail “justifié” > https://t.co/6VBrqHRoeHpic.twitter.com/ZadwwZcaT7

— RTL France (@RTLFrance) May 26, 2016

علاوه بر این تجمع معترضان نیز در نقاط گوناگون کشور ادامه دارد. پل نرماندی روز پنجشنبه نیز مانند دیروز بسته باقی ماند. یکی از معترضان گفت: «راه سازش با دولت بلافاصله با توسل آنها به بند ۳ اصل ۴۹ قانون اساسی بسته شد. این ما نبودیم که با دولت مقابله کردیم، این دولت بود که بزور و با توسل به این ماده قانونی لایحه را پیش برد. واقعا متاسفیم. این کار دولت نشانه فقدان دموکراسی و مذاکره با حقوق بگیران است.»

سندیکاهای کارگری معتقدند که متن اصلاحی قانون کار ارائه شده توسط دولت مانوئل والس حقوق کارگران را تضعیف می کند.

برغم مختل شدن فعالیت پالایشگاهها و کمبود سوخت در بسیاری از پمپ بنزین ها در مناطقی از فرانسه، بر اساس یک نظرسنجی ۶۲ درصد فرانسوی ها این اعتراضات را قابل توجیه ارزیابی کرده اند و این وضع را ناشی از خطای دولت می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کُندی اصلاحات، بهای اعتصابهای معاصر در فرانسه

احتمال برگزاری اعتصاب عمومی در سراسر فرانسه افزایش یافت

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند