برگزاری راهپیمایی بزرگ در پاریس در ادامه اعتصابها و اعتراضات به اصلاح قانون کار

برگزاری راهپیمایی بزرگ در پاریس در ادامه اعتصابها و اعتراضات به اصلاح قانون کار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با مقاومت دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در برابر اعتصاب های گسترده چند روز گذشته در اعتراض به اصلاحات قانون کار، اتحادیه سراسری کارگران «سه ژه ته» با همراهی چند سندیکای دیگر پنجشنبه

آگهی

با مقاومت دولت سوسیالیست فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در برابر اعتصاب های گسترده چند روز گذشته در اعتراض به اصلاحات قانون کار، اتحادیه سراسری کارگران «سه ژه ته» با همراهی چند سندیکای دیگر پنجشنبه اعتراضات خود را با برگزاری راهپیمایی بزرگی در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه ادامه داد.

ژان کلود مه لی، دبیر کل اتحادیه نیروی کارگران (اف او) با اشاره به ماده دوم لایحه اصلاح قانون کار گفت: «ما نخست وزیری داریم که پای خود را در یک کفش کرده که می توانیم کمی تغییر در بندهای مورد بحث اصلاحات قانون کار ایجاد کنیم اما بدون تغییر دادن رویکرد آنها. جواب ما هم منفی است. تا وقتی که نخست وزیر سرسختانه بر موضع خود اصرار دارد، درگیریها حل نخواهد شد.»

ماده دوم لایحه اصلاح قانون کار- که به نام وزیر کار فرانسه به «قانونِ الخمری» معروف شده – در تنظیم روابط میان کارگر و کارفرما، اولویت را به پیمان های دسته جمعی در شرکت ها می دهد. این در حالی است که هم اکنون نمایندگان اتحادیه های کارگری در مقیاس ملی، قادر به چانه زنی و مذاکره با کارفرمایان هستند.

فیلیپ مارتینز، دبیر کل اتحادیه «سه ژه ته» گفت: «بیش از ۷۰ درصد مردم موافق بازپسگیری طرح هستند. این دقیقا خلاف آن چیزی است که مقامات رسمی اعلام می کنند و برعکس باوری است که می خواهند گسترش دهند. ما یک اقلیت یا فرقه نیستیم.»

بیش از ده ها هزار نفر از مردم پاریس در راهپیمایی پنجشنبه شرکت کرده اند. در چند روز گذشته اعتصاب پالایشگاه ها، دولت فرانسه را وادار به استفاده از ذخایر استراتژیک کرده است. از روز پنجشنبه، کارکنان نیروگاه های هسته ای هم به اعتصاب ها پیوستند.

ادامه یافتن اعتصابها و اعتراضات تا زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا به میزبانی فرانسه از دیگر نگرانیهای دولت این کشور خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کُندی اصلاحات، بهای اعتصابهای معاصر در فرانسه

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت