دونالد ترامپ به هدف خود برای ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شود

دونالد ترامپ به هدف خود برای ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی دونالد ترامپ، تاجر و میلیونر اهل نیویورک با پیشی گرفتن از رقبای خود توانست به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح…

آگهی

گزارش تفصیلی

دونالد ترامپ، تاجر و میلیونر اهل نیویورک با پیشی گرفتن از رقبای خود توانست به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شود.

او حمایت نمایندگان حزب جمهوری خواه (۱۲۳۸ رای) را بدست آورده و احتمال می رود در گردهمایی های ملی این حزب در ماه ژوئن به عنوان نامزد اصلی جمهوری خواهان معرفی شود.

دونالد ترامپ فردی است که سیاست خارجی باراک اوباما را «فاجعه محض» می داند و می گوید در صورت پیروزی منافع آمریکا را در اولویت قرار خواهد داد.

وی درباره توافق هسته ای غرب با ایران ایران گفته است: «اوباما وارد یک معامله فاجعه بار با ایران شد ه است و این کشور به دلیل آنچه ما انجام دادیم، در مدتی کوتاه به قدرتی بزرگ تبدیل شده است.»

طرفدار اسرائیل

آقای ترامپ در عین حال کاندیدای مورد حمایت یهودیان در آمریکاست. اوگفته است، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بدی های بسیاری به اسرائیل کرده است.

او همچنین برای جلب نظر بیشتر لابی های اسرائیل گفته است در صورتی پیروزی در انتخابات، سفارت اسرائیل را از تل آویو به «اورشلیم، پایتخت ابدی اسرائیل» انتقال خواهد داد.

مذاکره با کیم جونگ اون

این نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری همچنین اعلام کرده است که آماده است با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر سر برنامه هسته ای این کشور دیدار کند.

او گفته است: «با او صحبت خواهم کرد و مشکلی در این زمینه نخواهم داشت و همزمان فشار را بر چین افزایش می دهم. ما شاهد قدرت بسیار عظیمی در چین هستیم و مقام های این کشور می توانند مشکل را با یک تماس تلفنی برطرف کند.»

مخالفت با مهاجران

او همچنین سیاست های ضد مهاجرت دارد. مساله مهاجرت محور اصلی مبارزات انتخاباتی ترامپ است و وعده داده که دیواری در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک بسازد.

او همچنین گفته است اگر رئیس جمهور شود همه پناهندگان سوری را که آمریکا پذیرفته پس خواهد فرستاد. آقای ترامپ همچنین در سخنانی تاکید کرده بود که ممکن است اعضای داعش در میان پناهندگان پذیرفته شده باشند.

مخالفت با توافق تغییرات اقلیمی

نشست تغییرات اقیلیمی پاریس و نتایج و سیاست های اتخاذ شده در این نشست نیز مخالفت دونالد ترامپ را در پی داشته است. این میلیاردر نیویورکی گفته است در صورتی که رئیس جمهور شود، این مذاکرات را دوباره انجام خواهد داد و تصمیماتی دیگر اتخاذ خواهد کرد.

او گفته است: «بوروکراتهای غیر آمریکایی در نظر دارند تا آنچه را اکنون استفاده می کنیم و متعلق به ما و سرزمین ماست تحت کنترل قرار دهند! هرگز! این توافق را لغو خواهیم کرد.»

خطرناک اما پرطرفدار

آگهی

رقابتهای انتخاباتی در آمریکا در حالی از مرحله مقدماتی به سراسری کشیده می شود که دونالد ترامپ که در ابتدا مخالفان بسیاری در میان چهره های اصلی جمهوری خواه داشت، موفق شده تمامی رقبای خود را کنار زند.

با وجود اینکه منتقدان ترامپ او را فردی «نا آگاه» و حتی «خطرناک برای امنیت ملی آمریکا» توصیف کرده اند اما آخرین نظر سنجی ها نشان می دهد که ۴۱ درصد از رای دهندگان هوادار حزب جمهوری خواه آماده اند تا رای خود را با نام او به صندوق ها بیاندازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد

ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد؛ پنس:از ریاست‌جمهوری دوباره او حمایت نمی‌کنم

بازیِ برگشت؛ رقابت بایدن و ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قطعی شد