پوتین: درباره کریمه گفتگو نمی کنیم

پوتین: درباره کریمه گفتگو نمی کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سفر خود به یونان روز جمعه با الکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سفر خود به یونان روز جمعه با الکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره همکاری در حوزه انرژی و نیز سرمایه گذاری اقتصادی تبادل نظر کردند. این نخستین سفر آقای پوتین به یک کشور عضو اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی است.

آقای پوتین در پاسخ به پرسشی درباره بحران روابط با اروپا و مناقشه کریمه گفت: «از نظر ما این یک موضوع تمام شده است. الحاق کریمه به روسیه تصمیم تاریخی بود که توسط خود مردم کریمه گرفته شد و روسیه در این باره هیچ گفتگویی با کسی نمی کند.»

این سفر در حالی انجام می شود که قرار است اعضای اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی درباره تجدید تحریم های روسیه تصمیم گیری کنند. این تحریم ها به ویژه بانک ها، صنایع نظامی و بخش انرژی روسیه را هدف قرار می دهند.

خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «سفر ولادیمیر پوتین به یونان در حالی انجام می شود که آتن به دنبال یافتن سرمایه گذاران جدیدی برای کمک به اقتصاد کشور است و مسکو نیز به دنبال متحدانی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می گردد. متحدانی که بتوانند به برداشته شدن تحریم ها علیه روسیه کمک کنند.»

در این سفر دو روزه سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه و نیز مدیران بلندپایه شرکت های دولتی انرژی، رئیس جمهوری روسیه را همراهی می کنند. حدود دو هزار و ۵۰۰ نیروی پلیس برای تامین امنیت سفر آقای پوتین به آتن به کار گرفته شده اند. قرار است وی در این سفر از یک کلیسای ارتدوکس در شمال یونان بازدید کند. فقط مردان اجازه حضور در این کلیسا را دارند.

در سال گذشته میلادی، میزان تجارت بین دو کشور تا ۳۳ و هفت دهم درصد سقوط کرد و به رقم دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار کاهش یافت. ۹۰ درصد از این کاهش مربوط به صادرات روسیه به یونان بود. همزمان واردات روسیه از یونان نیز ۲۴ درصد سقوط کرد و به رقم ۲۲۹ میلیون دلار رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛ روسیه: تروریست‌ها با اوکراین در ارتباط بودند