مدیترانه و قاچاقچیان، بیرحمانه تر از گذشته به جان مهاجران می تازند

مدیترانه و قاچاقچیان، بیرحمانه تر از گذشته به جان مهاجران می تازند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دهها مهاجر که قصد داشتند از مدیترانه عبور کنند تنها در فاصلۀ ۲۳ تا ۲۹ ماه مه جان خود را در این دریا که خطرناکترین راه آبی محسوب می شود، از دست…

آگهی

دهها مهاجر که قصد داشتند از مدیترانه عبور کنند تنها در فاصلۀ ۲۳ تا ۲۹ ماه مه جان خود را در این دریا که خطرناکترین راه آبی محسوب می شود، از دست دادند.

نیروی دریایی ایتالیا می گوید طی روزهای گذشته بیش از ۱۲۰۰۰ مهاجر را از دریا گرفته و به گفتۀ همین منبع، تنها در روز شنبه همزمان با نجات ۶۲۹ مهاجر، جسد ۴۵ تن دیگر از این مهاجران نیز به جزیرۀ کالابریا منتقل شده است.

یکی از مهاجران اهل اریتره که از مدیترانه جان سالم به در برده است، می گوید همۀ دوستانش او را از این سفر برحذر داشته اند. او می گوید: «آنها به من می گفتند سفر با قایق های بادی را امتحان نکن اما من حرف های آنها را باور نکردم. فکر می کردم آسان است و می خواستم این راه را امتحان کنم اما حالا این خطر را باور می کنم. وحشتناک بود اما با ماندن در کشور نیز همین شرایط بد را داشتم اگر در اریتره می ماندم حتما مرده بودم.»

وزارت کشور ایتالیا با احتساب تعداد مهاجرانی که تنها در هفتۀ گذشته به سمت این کشور سرازیر شده اند تخمین می زند که تعداد این مهاجران در سالجاری از ۲۰۰.۰۰۰ نفر خواهد گذشت.

نیروی دریایی ایتالیا می گوید روزانه به طور میانگین ۱۲ عملیات نجات را طی روزهای گذشته صورت داده است و در میان این مهاجران، تعداد کودکانی که والدین شان را در طول این سفر از دست داده اند قابل توجه است. یکی از کودکان نجات یافته نوزاد ۹ ماهه ایست که مادر باردار خود را در یک آتش سوزی در قایق مهاجران از دست داده و به جزیرۀ لامپدوزا منتقل شده است. پیترو بارتولو، مسئول رسیدگی به امور بهداشتی مهاجران در جزیرۀ لامپدوزا این نوزاد را تحت درمان اولیه قرار داده و در گفت و گو با رسانه های ایتالیا از تصمیم خود برای فرزندخواندگی «مرحمت» خبر داده است.

Favour, the orphan baby from Nigeria who moved Italy, starts new life https://t.co/9f2ytrh1vK

— Joseph Winter (@JosephWinter) 26 mai 2016

تعداد قربانیان در مدیترانه در این چند روز به طور دقیق مشخص نیست اما کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تعداد آنها را بیش از ۵۰۰ نفر تخمین می زند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟