از نگرانی دنیای مجازی از سانسور در ایران تا بیم از روند کند رشد اقتصادی در دنیا

از نگرانی دنیای مجازی از سانسور در ایران تا بیم از روند کند رشد اقتصادی در دنیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نگرانی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از روند رشد جهانی اقتصاد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می گوید رشد جهانی اقتصاد روندی بسیار کند دارد.

آگهی

نگرانی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از روند رشد جهانی اقتصاد

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می گوید رشد جهانی اقتصاد روندی بسیار کند دارد. این نهاد در آخرین ارزیابی های خود اعلام کرده آهنگ رشد اقتصادی در کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته کند شده و در قدرتهای نوظهور اقتصادی روندی نزولی به خود گرفته است.

در برنامه این هفته «نبض تجارت» وضعیت اقتصادی در دنیا و پیش بینی روند رشد آن همچنین آخرین ارزیابی های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بررسی شده است.

سانسور شبکه های اجتماعی در ایران

دنیای تکنولوژی برنامه نبض تجارت این هفته به موضوع سانسور شبکه های اجتماعی در ایران اختصاص دارد.

همیشه طرفداران تامین حق زندگی خصوصی افراد اعتقاد دارند حفاظت و کنترل داده های اینترنتی به بهانه تامین امنیت می تواند به سرکوب مخالفان در رژیمهای دیکتاتوری منجر شود.

ایران به شبکه های اجتماعی دستور داده تا داده های مربوط به شهروندان این کشور در سرورهای داخلی این کشور ضبط شوند. این موضوع موجب نگرانی هایی شده است.

تهران پیش از این دسترسی به شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و یا توییتر را ممنوع و آنها را مسدود کرده است. اما از طریق استفاده از اپلیکیشنهایی مانند «وی پی ان» می توان این سانسور را شکست.

در ایران دسترسی به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام مسدود نشده است. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر روس طراحی شد. کاربران با استفاده از آن می توانند حتی از طریق حساب کاربری شبکه های تلویزیونی با یکدیگر تبادل نظر کنند.

اپلیکیشن تلگرام در ایران محبوبیت بالایی دارد. تعداد کاربران این اپلیکیشن در این کشور به رقم ۲۰ میلیون نفر معادل یک چهارم جمعیت آن می رسد.

اگر چه مقامات در ایران تلگرام را هنوز سانسور نکرده اند اما محتوای آنرا شدیدا تحت نظر دارند. در ماه نوامبر گذشته دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران ادمینهای ۲۰ گروه برروی تلگرام را به اتهام اشاعه موضوعات غیراخلاقی بازداشت کرد.

شورای عالی فضای مجازی در ایران که اعضای آن توسط علی خامنه ای، رهبر این کشور تعیین می شوند به شبکه های پیام رسان اینترنتی یک سال مهلت داده تا خود را با قوانین جدید مربوط به ذخیره سازی داده های اینترنتی در کشور وفق دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رشد ۶۷ درصدی فروش املاک و مستغلات در دُبی طی یکسال گذشته

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه «سیتی اسکیپ» در دبی همزمان با رونق بازار مسکن

دبی؛ افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه «بازار سفر عربی»