نبرد فلوجه؛ هشدار سازمان ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی

نبرد فلوجه؛ هشدار سازمان ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با شدت گرفتن نبرد میان ارتش عراق و نیروهای داعش در بخش جنوبی شهر فلوجه، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در این شهر هشدار…

آگهی

با شدت گرفتن نبرد میان ارتش عراق و نیروهای داعش در بخش جنوبی شهر فلوجه، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در این شهر هشدار داد.

به گزارش صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) دست کم ۲۰ هزار کودک در مناطق تحت کنترل داعش در شهر فلوجه به سر می برند. این کودکان با خطر استخدام اجباری برای شرکت در جنگ و جدایی از خانواده هایشان مواجهند.

از سوی دیگر بیش از ۵۰ هزار غیر نظامی که اکثرا سنی مذهب هستند در شهر فلوجه زیر باران تیراندازیها گرفتار شده اند و راه امنی برای خروجشان از شهر وجود ندارد. حملات ارتش عراق به مواضع شبه نظامیان داعش در شهر فلوجه یکی از بزرگترین حملاتی است که تاکنون علیه مواضع داعش صورت گرفته است.

سرهنگ مهند التمیمی فرمانده هنگ یکم نیروهای ارتش عراق در مبارزه با تروریسم می گوید: «نیروهای ضدتروریسم ارتش به پیشروی به سوی اهداف تعیین شده تا آزادی کامل شهر فلوجه از دست گروه دولت اسلامی ادامه می دهند. سربازان ما مصمم اند و انشاء الله شهر را بطور کامل آزاد خواهیم کرد.»

شهر فلوجه در ۵۰ کیلومتری غرب بغداد واقع است و از سال ۲۰۱۴ در کنترل داعش می باشد. ارتش عراق از دوم خرداد و بدستور حیدر العبادی نخست وزیر این کشور عملیات آزادسازی فلوجه را آغاز کرده است. عملیات ارتش عراق را حملات هوایی جنگنده هایی ائتلاف به رهبری آمریکا پشتیبانی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش در فلوجه با یک ضدحمله مانع از پیشروی ارتش عراق شد

مروری بر فعالیت «حشد الشعبی»، بسیج مردمی عراق

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود