نشست پاریس برای از سرگیری گفتگوهای صلح اسرائیلی-فلسطینی

نشست پاریس برای از سرگیری گفتگوهای صلح اسرائیلی-فلسطینی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسه روز جمعه میزبان کنفرانس بین المللی برای حل بحران اسرائیل و دولت فلسطینی خواهد بود.

آگهی

فرانسه روز جمعه میزبان کنفرانس بین المللی برای حل بحران اسرائیل و دولت فلسطینی خواهد بود. هدف از این نشست که با حضور نمایندگان و وزیران خارجه ۳۰ کشور برگزار می شود تشویق دو طرف به از سرگیری مذاکرات صلحی است که دو سال پیش متوقف شد.

هفته گذشته، مانویل والس، نخست وزیر فرانسه به منظور آماده کردن زمینه به اسرائیل رفت و با مقامات این کشور دیدار کرد. پیش از آن نیز کاخ الیزه میزبان رییس تشکیلات خودگران فلسطینی بود. با این وجود بنیامین نتانیاهیو، نخست وزیر اسرائیل مخالفت خود را با طرح صلح فرانسه اعلام کرده است.

در آستانه برگزاری نشست نیز سخنگوی نخست وزیر اسرائیل گفت که ابتکار فرانسه در چهارچوب کنونی به نتیجه نمی رسد. وی در توجیه دلیل شکست گفت: «راه حلی که فرانسه ارایه داده یک چهارچوب چندجانبه است که از طرف رهبری فلسطینی به عنوان یک راه حل تحمیل شده از طرف اسرائیل به حساب می آید و همین مساله به آنها بهانه فرار از اتخاذ تصمیم های دشوار می دهد.»

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی می گوید: «تا کنون اسرائیل طرح صلح فرانسه را رد کرده و فرانسه به درستی فکر می کند که حضور کشورهای مختلف منتج به تدوین اصول و ایجاد مکانیسمی برای آغاز کار خواهد شد. در اینصورت آنها می توانند با فلسطینی ها و اسرائیلی ها گفتگو کنند.»

فرانسه تلاش می کند شرایط کنونی را میان اسرائیل ها و فلسطینی ها تغییر دهد. پیش تر نخست وزیر فرانسه گفته بود که حفظ وضع کنونی مانند یک بمب ساعتی است. او تاکید کرده بود که فرانسه هم روابط خوبی با اسرائیل دارد و هم با فلسطینی ها و برقراری صلح در منطقه اجتناب ناپذیر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئو؛ زنان فلسطینی و اسرائیلی همزمان با «راهپیمایی اورشلیم» برای صلح رژه رفتند

جنگ اوکراین؛ مسکو و کی‌یف گفتگوهای صلح جده عربستان را چگونه ارزیابی کردند؟

چین در نشستی که روسیه دعوت نیست؛ توان و انگیزه عربستان از میزبانی مذاکرات صلح در اوکراین چیست؟