تازه های سینما: منتخبی از جدیدترین فیلمهای اروپایی

تازه های سینما: منتخبی از جدیدترین فیلمهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آلمان: «خداحافظ اروپا» فیلم «خداحافظ اروپا» داستان زندگی اشتفان تسوایگ نویسنده، نمایشنامه نویس و روزنامه نگار معروف اتریشی است.

آگهی

آلمان: «خداحافظ اروپا»

فیلم «خداحافظ اروپا» داستان زندگی اشتفان تسوایگ نویسنده، نمایشنامه نویس و روزنامه نگار معروف اتریشی است. با قدرت گرفتن اندیشه های نازیسم در اتریش، اشتفان تسوایگ کشورش را ترک کرد و به برزیل رفت.

فیلم دوره های مختلف زندگی او بین برزیل، آرژانتین و آمریکا، دلتنگی برای کشورش و همچنین سالهای غم انگیز تبعید و سرانجام خودکشی او را در شش اپیزود روایت می کند. «خداحافظ اروپا» با عنوان اصلی (Vor der Morgenröte) دومین تجربه کارگردانی ماریا شردیدر، فیلمساز و بازیگر آلمانی در آلمان اکران می شود.

پرتغال: «جان فرام»

فیلم منتخب دیگر، محصول پرتغال و در سینماهای فرانسه در اکران است. تعطیلات تابستانی در شهری کوچک، ریتای ۱۵ ساله حوصله اش سر رفته است و سری به خانه همسایه تازه می زند. همسایه، عکاسی است که در حال برپایی نمایشگاه عکس خود است. تمایل دو طرفه ای بین این دو شکل می گیرد و در ادامه گرم شدن روابط ریتا تفاوت بین واقعیت و دنیای فانتزی تشخیص نمی دهد. فیلم «جان فرام»(John From) ساخته ژائو نیکولا ستایشی رویاگونه و گیرا درباره عشق نوجوانی است.

فرانسه: «برگشت به خانه مادر»

در سینماهای فرانسه فیلم کمدی اجتماعی «برگشت به خانه مادر» (Retour chez ma Mère) در اکران است. فیلم ساخته اریک لوین، کارگردان کمدی معروف داستان واژگونه شدن زندگی یک معمار موفق است. او پس از درگذشت پدرش و از دست دادن کار حرفه ای و طلاق، حق سرپرستی فرزندش را نیز در دادگاه از دست می دهد و با جیب تهی و درمانده به خانه مادر برمی گردد. فیلم در طول تابستان در چند کشور اروپا اکران می شود.

اسپانیا: «ال بوسکو، باغ رویاها»

پانصد سال پس از مرگ هیرونیموس بوش، مجموعه بزرگی از آثار این هنرمند دوره رنساس در موزه پرادو مادرید به نمایش گذاشته شده است. در چارچوب رویدادهایی در بزرگداشت و شناخت هنرمند بزرگ، فیلم مستندی نیز در سینماهای اسپانیا اکران خواهد شد.

فیلم «ال بوسکو، باغ رویاها» کاوشی در نقاشیهای مهم هیرونیموس بوش است و از گفتار هنرمندان و صاحبنظران بهره می برد. فیلم مستند ۹۰ دقیقه ای از نهم ژوئن اکران می شود و نمایشگاه تا اوایل سپتامبر برقرار خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد