نخستین کمک های صلیب سرخ به ساکنان داریا در سوریه

نخستین کمک های صلیب سرخ به ساکنان داریا در سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمک های بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۲ به شهر داریا در سوریه رسید.

آگهی

کمک های بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه برای نخستین بار از نوامبر سال ۲۰۱۲ به شهر داریا در سوریه رسید. تاکنون دولت بشار اسد اجازه انتقال کمک ها به مردم گرسنه داریا را نمی داد.

این کمک ها شامل دارو، شیرخشک برای کودکان، واکسن و ویتامین های لازم می باشد و تحویل کمک های غذایی به روز جمعه موکول شده است. داریا در حومه دمشق و تحت کنترل مخالفان بشار اسد است.

سازمان ملل تخمین زده است که هنوز حدود ۴ هزار غیر نظامی در داریا بسر می برند که از سال ۲۰۱۲ بطور منظم تحت بمباران هوایی به سر می برند.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در سخنانی گفت: «در حالیکه کمک رسانی برنامه جهانی غذا ادامه دارد، ما از روسیه می خواهیم که از نفوذش در دولت سوریه استفاده کند تا آنها به تعهداتی که برای انتقال زمینی کمک ها داده اند پایبند باشد. در صورت نیاز کمک رسانی را از طریق عملیات هوایی پیش خواهیم برد.»

در ۱۷ ماه مه گذشته اعضای گروه بین المللی حامیان سوریه در وین اتریش موافقت کردند که برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد با انتقال هوایی کمک های غذایی، دارویی و آب به مناطق تحت محاصره در سوریه کمک رسانی کند.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست اضطراری که روز جمعه برگزار خواهد شد درباره کمک رسانی از طریق عملیات هوایی در مناطق تحت محاصره سوریه تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش سازمان ملل متحد حدود ۵۹۲ هزار نفر در مناطق تحت محاصره زندگی می کنند که بیشتر این مناطق توسط نیروهای دولتی بشار اسد محاصره شده است. همچنین ۴ میلیون نفر در مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است بسر می برند.

همچنین روز چهارشنبه دیده بان حقوق بشر سوریه از حدود ۱۲۰ حمله هوایی به شهر حلب و حومه آن که در دست مخالفان بشار اسد می باشد خبر داده است، تصاویر منتشر شده گویای آن است که غیر نظامیان بویژه کودکان از قربانیان این حملات بوده اند.

Team 7: video from Syrian Civil Defence:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

نخستین کشتی حامل کمک‌های غذایی از مبدأ قبرس به نوار غزه نزدیک شد