رفراندوم، تنها فرصت بریتانیا برای خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا

رفراندوم، تنها فرصت بریتانیا برای خروج یا ماندن در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بریتانیا در حالی به موعد رفراندوم (۲۳ ژوئن) برای جدایی از اتحادیه اروپا و یا ماندن در این اتحادیه نزدیک می شود که اختلاف نظر میان گروههای مختلف سیاسی و مردم این کشور نیز افزایش یافته…

آگهی

بریتانیا در حالی به موعد رفراندوم (۲۳ ژوئن) برای جدایی از اتحادیه اروپا و یا ماندن در این اتحادیه نزدیک می شود که اختلاف نظر میان گروههای مختلف سیاسی و مردم این کشور نیز افزایش یافته است.

بری گاردینر، معاون وزیر انرژی بریتانیا و نماینده حزب کارگر در مجلس عوام این کشور درباره همه پرسی آینده به یورونیوز می گوید: «به نظر من جالبترین نکته در نظرسنجی های اخیر این است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از مردم هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته اند. کسانی که به یکی از گروهها نزدیک هستند اما همچنان نمی دانند در نهایت با کدامیک همراه خواهند شد. اینها افرادی هستند که واقعا در همان روز رای گیری هم نمی دانند چه صندوقی را برای انداختن رای خود انتخاب می کنند.»

استدلال اصلی گروهی که موافق «باقی ماندن» بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند در حال حاضر قوی تر به نظر می رسد. امنیت بیشتر، مزایای اقتصادی همراهی با بزرگترین بازار اقتصادی جهان و استفاده از نفوذ این اتحادیه در عرصه بین المللی از جمله استدلال های این گروه است و آنها معتقدند که “انزوا” نفعی برای بریتانیا در پی نخواهد داشت.

بری گاردینر می گوید: «اگر می خواهید، اطمینان پیدا کنید که شرکتهای بزرگ از قوانین مالیاتی خود سوء استفاده نخواهند کرد، باید توانایی انجام آن را داشته باشیم آنهم نه در حد ملی، در واقع باید گفت اگر می خواهید با اتحادیه اروپا تجارت داشته باشید باید به عنوان یک گروه از قوانین مالیاتی موجود در این اتحادیه پیروی کنید. به این ترتیب هم قدرت بیشتری در برابر تخلف شرکتهای بزرگ بین المللی خواهیم داشت و هم می توانیم مذاکراتی جدی تر درباره نحوه فعالیت و پرداخت های مالیاتی آنها داشته باشیم. این درحالیست که اگر به شکل یک کشور کاملا مجزا و تنها با قوانین خودمان عمل کنیم کمتر در عرصه بین المللی قدرت خواهیم داشت. به نظر من زمانی که بحث رای نهایی پیش آید مردم به امنیت بیشتری که اتحادیه اروپا فراهم می کند، رای می دهند.»

گروهی که خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند، اطمینان دارند که این کشور در نهایت سرنوشت خود را در دست خواهد گرفت. آنها می گویند که بریتانیا بتنهایی صدای قویتری خواهد داشت. این کشور خارج از اتحادیه اروپا، همچنان بازیگر کلیدی ناتو باقی می ماند و از «منشور حقوق بنیادین» اتحادیه اروپا نیز رها خواهد شد و می تواند قوانین خاص خود را اجرایی کند.

آقای گاردینر نیز در رابطه با این گروه معتقد است: «گروهی هستند که البته من با آنها موافق نیستم اما به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای خواهند داد. ما باید به رای دهندگان احترام بگذاریم. این فرصتی است که برای رای دهندگان یکبار در زندگی رخ می دهد. جدایی از اتحادیه اروپا یک دوره آشفتگی و سردرگمی ۵ تا ۱۰ ساله را در پی خواهد داشت. اما به نظرم مردم این کار را نخواهند کرد و هر کسی که فقط به خروج از بریتانیا به عنوان اهرمی برای چانه زنی در برابر اتحادیه اروپا ضمن ماندن در این اتحادیه رای می دهد، واقعا باید دچار توهم شده باشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟