ونزوئلا؛ راهپیمایی مخالفان نیکولاس مادورو در اعتراض به کمبود مواد غذایی

ونزوئلا؛ راهپیمایی مخالفان نیکولاس مادورو در اعتراض به کمبود مواد غذایی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

معترضان خشمگین ونزوئلایی روز پنج شنبه با شعار «ما غذا می خواهیم» در اعتراض به کمبود مواد غذایی در کارکاس راهپیمایی کردند.

آگهی

معترضان خشمگین ونزوئلایی روز پنج شنبه با شعار «ما غذا می خواهیم» در اعتراض به کمبود مواد غذایی در سوپر مارکت ها به سمت «کاخ میرافلورس» محل استقرار نیکولاس مادورو رئیس جمهوری این کشور در کارکاس راهپیمایی کردند. مخالفان اعلام کرده اند که روز دوشنبه با مطالبه برگزاری رفراندوم علیه رئیس جمهوری مادورو راهپیمایی بزرگ تری برگزار می کنند.

یکی از معترضان می گوید: «صبح امروز یک نگهبان پلیس به من ضربه زد. اما مهم نیست، قدرت ما در وحدت ماست. ما پیش خواهیم رفت زیرا مردم ونزوئلا از این همه تحقیر خسته شده اند، ما به اعتراضمان ادامه می دهیم.»

در جریان راهپیمایی روز پنج شنبه، معترضان و پلیس با یکدیگر درگیر شدند. نیکولاس مادورو رئیس جمهوری سوسیالیست این کشور بخاطر بحران وخیم اقتصادی، نرخ تورم بالا و قطع طولانی برق در این کشور تحت فشار شدید است. ونزوئلا با وجود بزرگترین ذخائر نفت جهان اکنون از کمبود کالاهای مصرفی رنج می برد.

با این حال مادورو کاهش قیمت جهانی نفت و جنگ اقتصادی توسط دشمنانی که به گفته او بدنبال کودتا هستند را مقصر وضعیت اقتصادی ونزوئلا اعلام کرده است. او در ماه گذشته وضعیت اضطراری در کشور اعلام کرد که قدرت او را بیشتر کرده است با این حال ۲ میلیون ونزوئلایی با امضای طوماری خواستار برگزاری همه پرسی برای ادامه ریاست جمهوری مادورو شده اند.

جلسه روز پنج شنبه کمیسیون انتخابات که می توانست راه را برای رفراندوم علیه مادورو باز کند، لغو شده است. انریکه کاپریلس رهبر مخالفان لغو شدن این جلسه را غیر قابل قبول خوانده است.

منتقدان می گویند هرج و مرج اقتصادی ونزوئلا نتیجه سیاست های سوسیالیستی شکست خورده این کشور در ۱۷ سال گذشته بویژه کنترل قیمت ها از جمله قیمت ارز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند