نگاهی به نمایشگاه دو سالانه معماری ونیز

نگاهی به نمایشگاه دو سالانه معماری ونیز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر ونیز ایتالیا برای پانزدهمین بار پذیرای بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی دوسالانه معماری است.

آگهی

شهر ونیز ایتالیا برای پانزدهمین بار پذیرای بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی دوسالانه معماری است. عنوان نمایشگاه امسال «گزارش از خط مقدم» است. هدف این نمایشگاه آشنا ساختن بازدید کنندگان با نقش معماران در دنیای امروز و تاثیری این هنرمندان در شکل دهی جهان اعلام شده است.

در غرفه معماری استرالیا استخری کار گذاشته شده است. هدف گردانندگان این غرفه، نشان دادن نقشهای مختلف و گاه متناقض یک عنصر معماری در جامعه است.

ایزابل تولند، مدیر هنری بخش استرالیا می گوید: «در نمایشگاه دوسالانه امسال تلاش کردیم عنصر معماری عمومی را بیافرینیم. فضایی که در آن مردم می توانند احساس لذت کنند و کنارش بنشینند. پیام این اثر همگام با احساس بازدید کننده است. می توانید با آن کم و بیش ارتباط برقرار کنید و یا آنکه از کنارش بگذرید.»

در غرفه سوییس، یک چیدمان غیر قابل سکونت نصب شده است. ساختار بیرونی و درونی این سازه تداعی کننده ساختار اشکال ابر مانند است.

ساندرا اوهری، مدیر هنری غرفه سوییس می گوید: «فکر می کنم و امیدوارم که بودن در درون این فضا تجربه ای پربار تر برای مخاطب بهمراه داشته باشد. منظره های زیبایی را می توان شاهد بود. در همین حال این اثر، نمایشگاه را موجه می سازد زیرا مخاطب تنها با بازدید از نمایشگاه و بودن در این مکان می تواند تجربه ای کامل از این اثر داشته باشد.»

در غرفه مرکزی نمایشگاه دو سالانه ونیز همچنین اثری بنام «اتاق مدرک» و با هدف بازسازی اتاقهای گاز اردوگاه آشویتس نصب شده است.

ان بوردلو، مدیر مدرسه معماری دانشگاه واترلو می گوید: «این اثر مربوط به یکی از تاریکترین لحظه های تاریخ ماست. پیام این اثر تنها برای یادآوری گذشته نیست بلکه بر لزوم مسئولیت پذیری در قبال اتفاقات گذشته تاکید دارد. این کاری است که به عنوان انسان می توانیم انجام دهیم. در غیر این صورت نسبت به آن ناآگاه هستیم و نمی توانیم در آینده مانع تکرار آن شویم.»

این نمایشگاه تا اواخر نوامبر سال جاری برپاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند