آغاز ماه رمضان در بسیاری از جوامع مسلمان

آغاز ماه رمضان در بسیاری از جوامع مسلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در بیشتر کشورهای مسلمان جهان دوشنبه به عنوان نخستین روز ماه رمضان، با اقامه نمازجماعت گرامی داشته شد.

آگهی

در بیشتر کشورهای مسلمان جهان دوشنبه به عنوان نخستین روز ماه رمضان، با اقامه نمازجماعت گرامی داشته شد.

از جاکارتا در اندونزی تا الخلیل در کرانه باختری رود اردن با اعلام دیده شدن حلول ماه، مسلمانان یک ماه را از طلوع خورشید تا غروب آن، از خوردن و آشامیدن پرهیز می کنند. همچنین برخی از کشورها برای خوردن و آشامیدن در ملاء عام مجازات درنظر گرفته شده است.

از سویی دیگر به مناسبت رمضان، بازار نیز رونق گرفته و فروش شیرینی و موادغذایی برای مراسم افطار حال و هوایی دیگر به شهرهای مسلمان نشین می بخشد. یکی از اهالی حبرون با اشاره به نزاع فلسطینی ها با دولت اسرائیل می گوید: «باوجود زندگی تحت اشغال و همه آنچه اینجا روی می دهد، باوجود شهدا و مجروحان، ما می خواهیم از رمضان لذت برده و شاد باشیم.»

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل دستور داده تا در ماه رمضان رفت آمد اهالی غزه و کرانه باختری به اراضی یهودی نشین برای دیدار با خویشاوندان درجه یک تسهیل شود. همچنین روزهای جمعه، شبهای قدر و عید فطر از محدودیت حضور آنان در مسجد الاقصی کاسته می شود.

روز یکشنبه مردم دمشق، پایتخت سوریه نیز زیر سایه جنگ داخلی به استقبال رمضان رفتند. یکی از شهروندان دمشق می گوید: «به طور خلاصه، از نظر روانی مردم خوشحال نیستند. وضیعت اقتصادی هم اجازه نمی دهد که مردم شیرینی و چیزهای دیگر برای جشن تهیه کنند.»

بسیاری در میان بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان، هر ساله ماه رمضان را گرامی می دارند و این در حالی است که معمولا بر سر روز آغاز و پایان این ماه بین مسلمانان اختلاف نظر هست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است

حراج آنلاین برای فروش کارتون جنجالی پیامبر اسلام به پایان رسید

کابینه جنگی اسرائیل برای حمله به رفح تا ماه رمضان ضرب‌الاجل صادر کرد