انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر رومانی برگزار شد

انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر رومانی برگزار شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات شهرداری ها در رومانی برگزار شد و بنا بر آرای اولیۀ اعلام شده گابریلا فیرئه آ، نامزد حزب سوسیال دموکرات توانسته است به عنوان شهردار بخارست انتخاب…

آگهی

انتخابات شهرداری ها در رومانی برگزار شد و بنا بر آرای اولیۀ اعلام شده گابریلا فیرئه آ، نامزد حزب سوسیال دموکرات توانسته است به عنوان شهردار بخارست انتخاب شود.

وی توانسته در این انتخابات ۴۲ درصد از آرا را از آن خود کند و نیکوسور دان، نامزد جنبش «اتحاد حفظ میراث بخارست» با ۲۹ درصد آرا در پشت سر گابریلا فیرئه آ قرار دارد.

به گفتۀ کمیسیون انتخابات رومانی، بیش از ۱۸ میلیون نفر واجد شرایط برای انتخاب شهردار و شوراهای بیش از ۳۰۰۰ شهر و شهرستان در این انتخابات شرکت کرده اند. این انتخابات در حالی برگزار می شود که بسیاری از نامزدهای حاضر با اتهامات فساد مالی روبرو هستند. محاکمۀ سورین اوپرسکو، شهردار سابق بخارست نیز به اتهام دریافت رشوه آغاز شده و به همین دلیل وی از سمت خود کنار گذاشته شده است. پایتخت رومانی در حال حاضر توسط شهردار موقت اداره می شود.

این نخستین انتخابات عمومی است که پس از سقوط دولت ویکتور پونتا از حزب سوسیال دموکرات در پی آتش سوزی در یک دیسکوتک در پایتخت رومانی برگزار می شود. نتایج قطعی انتخابات شهرداریها و شوراهای شهر این کشور روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راستگرایان رومانی برای انتخابات پارلمان اروپا جبهه متحد تشکیل دادند

ساخت قدرتمند‌ترین لیزر جهان در رومانی؛ فناوری انقلابی رکورد می‌شکند؟

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد