متحد کردن دموکرات ها؛ مهمترین کار پیش روی کلینتون

متحد کردن دموکرات ها؛ مهمترین کار پیش روی کلینتون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

السدر استندفورد،یورونیوز: هیلاری کلینتون مدعی پیروزی در رقابت بر سر نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری شده است.

آگهی

السدر استندفورد،یورونیوز: هیلاری کلینتون مدعی پیروزی در رقابت بر سر نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری شده است. اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز از واشینگتن با ما است. کلینتون می گوید این لحظه ای تاریخی است. این لحظه ای است که او منتظرش بوده و سرانجام فرا رسیده است.

درست است السدر. این شبی تاریخی و بسیار بزرگ است. پیش از هر چیز او نتیجه ای بسیار بسیار بهتر از آنچه پیش بینی می شد به دست آورد. او حتی در داکوتای جنوبی پیروز شد که هم سویش نبود و در کالیفرنیا هم بسیار بسیار خوب عمل کرد و بزرگترین جایزه در این آخرین “سه شنبه بزرگ” فصل بود. این را می توانستید از زبان بدنش متوجه شوید که چگونه به هوادارانش واکنش نشان می داد؛ جمعیتی کاملا مشتاق که در مقر کارزارش در بروکلین نیویورک تجمع کرده بودند.

او پیروزی اش را برجسته کرد و می تواند سرانجام محور را به سوی ترامپ ببرد و این نبرد را به سطح ملی برده و در انتخابات سراسری به ترامپ حمله کند. اکنون برزگترین کار پیش روی او، متحد کردن حزب دموکرات است.

یورونیوز: آیا او می تواند در برابر هواداران برنی سندرز که نامزد خود را تا پایان حمایت می کنند پیروز شود؟

این پرسش مهمی است و بسیاری از دموکرات های میانه رو و بسیاری از اعضای کنگره این حزب از خودشان سوالی مشابه آن می پرسند. آنان می پرسند که سندرز چه می کند. او شانسی برای نامزد شدن ندارد. او به لحاظ ریاضی و در عمل و با دست یافتن کلینتون به حمایت لازم هیات های نمایندگی، حذف شده است ولی درون جنبش او آن را یک انقلاب سیاسی می خواند، یک گروه بسیار فعال از هواداران سندرز وجود دارد که برای آنان تنها دو گزینه سندرز یا خرد شدن پیش رو است.

آنان گفته اند که هرگز به هیلاری کلینتون رای نخواهند داد یا اقلیتی کوچک هم حتی گفته که به دونالد ترامپ رای می دهد. با این وجود کلینتون اکنون کاری بسیار سخت پیش رو دارد تا این جمعیت مشتاق سندرز و جوانان و دانشجویان را که برای نخستین بار در روندی سیاسی مثل این مشارکت می کنند را جلب کند و با ترامپ مبارزه کند.

یورونیوز: کلینتون و دونالد ترامپ در حمله به یکدیگر هیچ زمانی را از دست نداده اند. آیا نشانی از اینکه چگونه از اکنون تا نوامبر با نامزد جمهوریخواه برخورد می کند، وجود دارد؟

به نظرم ما شمه ای از آن را در هفته گذشته دیدیم؛ وقتی که سخنرانی درباره سیاست خارجی کرد. در واقع این حمله ای سخت به ترامپ و به آنچه که او ناتوانی و کمبود او می نامد بود که او به لحاظ روانی نامناسب و ناپایدار برای ریاست جمهوری ایالات متحده است. به نظرم ما از این دست حملات بیشتر خواهیم دید. به نظرم کشور رو به سوی چیزهایی است که پیشتر آمریکا به خود ندیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«جار و جنجال جمهوریخواهان»؛ سندرز: چرا موقع معافیت مالیاتی میلیاردرها اعتراضی ندارید؟

شیرینی‌پز فرانسوی‌الاصل پنج رئیس‌جمهور آمریکا در ۷۸ سالگی درگذشت

ناکامی سندرز؛ سنای آمریکا از فروش موشک‌های پیشرفته ۶۵۰ میلیون دلاری به عربستان حمایت کرد