زنی فرانسوی،نامزد مقابله با فساد سیاسی در رومانی

زنی فرانسوی،نامزد مقابله با فساد سیاسی در رومانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ابتدا تنها یک داستان عاشقانه بود.

آگهی

ابتدا تنها یک داستان عاشقانه بود. عشق مرد و زنی جوان به یکدیگر. کلوتیلد آرماند که یک فرانسوی است عاشق مردی اهل رومانی می شود و پس از سفر به این کشور زندگی در بخارست، پایتخت رومانی را برمی گزیند. او اکنون ۴۲ سال دارد. با گذشت ۲۰ سال از زندگی در رومانی و کسب ملیت این کشور در انتخابات محلی شهرداری های بخارست شرکت کرد. اگرچه نتوانست پیروز شود اما در منطقه یک بخارست نفر دوم شد.

او می گوید: «نشان دادیم که مبارزه امکان دارد و مشارکت هر فردی می تواند نتیجه را تغییر دهد. زمانیکه ما مبارزه را آغاز کردیم، حزب ما بسیار جوان بود. این حزب در سال ۲۰۱۵ پایه گذاری شد و همه به ما می گفتند که موفق نخواهیم شد و سیستم سیاسی موجود بسیار قوی تر از ما است و ما توان مقابله با آنها را نخواهیم داشت. اما با گروه اندکی که داشتیم نشان دادیم که می توان مبارزه کرد.»

کلوتیلد آرماند می افزاید: «سیاست متعلق به قشری خاص نیست و تنها برای یک سیستم مشخص محفوظ نگه داشته نشده است. سیاست تنها برای کسانی نیست که قصد سوءاستفاده و ربودن اموال کشور را دارند. دموکراسی می تواند خواسته ها و باورهای ما را تغییر دهد و باید به دموکراسی باور داشته باشیم.»

او زمانی که برای تحصیلات در آمریکا به سر می برد با همسرش آشنا شد و پس ازدواج به رومانی، زادگاه همسرش نقل مکان کرد. او مسئول یک شرکت مهندسی فرانسوی است که در رومانی شعبه دارد. ماه دسامبر گذشته کلوتیلد تصمیم گرفت وارد دنیای سیاست شود. او حزب مستقل (نجات بخارست) را راه اندازی کرد.

خانم آرماند با اشاره به محدودیتهایش برای تبلیغات می گوید: «من کمپین انتخاباتی خود را تنها ۶ هفته پیش آغاز کردم. در این زمان کوتاه بسیار مشکل بود تا بتوانم خود را معرفی کنم با توجه به اینکه شبکه های تلویزیونی خیلی به ما کمک نمی کردند و با ما همراه نبودند و اغلب در اختیار احزاب قدرتمند در کشور بودند. ما حق استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را نیز نداشتیم و محدودیت های بسیاری برای تبلیغات وجود داشت. به همین دلیل بیشتر بر استفاده از شبکه های اجتماعی و نیز تبلیغات خیابانی تمرکز کردیم.»

کلوتیلد در طول کمپین انتخاباتی اش تمام کوچه و خیابان های بخارست را برای گفت و گو با مردم و شناساندن حزبش پیمود تا بتواند مردم این شهر را مجاب کند تا به او رای دهند و به آنها اطمینان دهد که راهی برای تغییر سیستم کنونی سیاسی وجود دارد.

او می گوید: «مردم اعتماد خود را به سیستم سیاسی موجود از دست داده اند و هیچ حس افتخاری به آن ندارند. سیستمی که نامزدهای جدیدی هم که معرفی می کند، جایگزین مناسبی به حساب نمی آیند و هیچ تردیدی وجود ندارد که راه دیگران را ادامه خواهند داد. افرادی که مشکلات و پرونده های قضایی دارند، این همان قشر سیاسی موجود است. افرادی که از مقام و جایگاه خود طی سالهای اخیر سوء استفاده کرده اند و آن را مشکل کوچک قضایی می نامند. اینها همان موارد پرجنجال است. مردم جایی در طبقه بندی های سیاسی ندارند.»

کلوتیلد همچنین روند سیاسی موجود را عاملی برای مرگ هویت انسانی می داند و معتقد است: «سیستم های سیاسی فاسد، هویت اروپا را قربانی می کنند. این گروه ها ارزش های سنتی همچون کار و فعالیت را رها کرده اند. ارزش هایی که دیگر نمی توان آنها را ارزش نام نهاد. آنها بر اساس منافع محدود گروه های سیاسی خرد هدایت می شوند به جای اینکه چشم انداز واقعی و بلند مدت ملت را در نظر بگیرند. این مواردی است که آنها را بی اعتبار کرده است.»

کسب دومین جایگاه در انتخابات محلی شهرداری های بخارست توسط کلوتیلد آرماند، همچون شوکی بزرگ در جامعه رومانی بود. موضوعی که به مردم این کشور نشان داد که امکان مقابله با سیستم فاسد سیاسی در این کشور وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راستگرایان رومانی برای انتخابات پارلمان اروپا جبهه متحد تشکیل دادند

ساخت قدرتمند‌ترین لیزر جهان در رومانی؛ فناوری انقلابی رکورد می‌شکند؟

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد