سگ مصنوعی با اعضای کامل برای آموزش دانشجویان دامپزشکی

سگ مصنوعی با اعضای کامل برای آموزش دانشجویان دامپزشکی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک شرکت مستقر در آمریکا سگ مصنوعی با اندام های داخلی، جریان خون و ضربان قلب ساخته است که می تواند به عنوان یک ابزار کمک آموزشی در اختیار دانشجویان دامپزشکی قرار…

آگهی

یک شرکت مستقر در آمریکا سگ مصنوعی با اندام های داخلی، جریان خون و ضربان قلب ساخته است که می تواند به عنوان یک ابزار کمک آموزشی در اختیار دانشجویان دامپزشکی قرار گیرد. این شرکت می گوید برای آموزش دانشجویان این رشته دیگر نیازی به تشریح حیوان واقعی است. این سگ مصنوعی علاوه بر داشتن علايم حیاتی، می تواند در صورت تقاضای سفارش دهندگان با علائم پاتولوژی و بیماری ساخته شود.

موسس شرکت سازنده (SynDaver Labs) می گوید: «این سگ مانند یک پازل سه بعدی است. استخوان، ماهیچه، اندام های داخلی و تمام رگ های آن بصورت جداگانه ساخته شده است. وقتی در جراحی عضو یا بخشی از بدن برداشته شود می توان به راحتی آن را جایگزین کرد.»

بهای این سگ ۲۵ هزار یورو است و دانشکده دامپزشکی فلوریدا سفارش ساخت ۲۵ سگ آزمایشگاهی را به این شرکت داده است که در پایان تابستان تحویل داده خواهد شد. با وجود ظاهر کمی ترسناک، به گفته سازندگان این سگ ها جایگزین مناسبی برای استفاده از جسد حیوانات معدوم شده هستند. رییس شرکت اضافه می کند: «حیوانات معدوم شده بد هستند نه تنها به این دلیل که روزی زنده بودند بلکه در اثر انجماد و حفظ جسد بافت ها خصوصیت بیعی شان را از دست می دهند. این سگ به دانشجویان تجربه طبیعی تری از تشریح حیوان می دهد.»

هر یک از این سگ های مصنوعی می تواند در ۳۵ تا ۴۰ عمل جراحی یا تشریحی مورد استفاده قرار گیرد، با خدمات پس از فروش قطعات برداشته شده بارها و بارها جایگزین می شوند. در صورت موفقیت این پروژه بعدی، گام بعدی این شرکت ساخت گربه خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات