جایزه ورزش آستوریاس به قهرمان اسپانیایی ورزش سه گانه تعلق گرفت

جایزه ورزش آستوریاس به قهرمان اسپانیایی ورزش سه گانه تعلق گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسیسکو خاویر گومز نویا، قهرمان ورزش سه گانه از اسپانیا برنده جایزه بنیاد شاهدخت آستوریاس در شاخه ورزش شد.

آگهی

فرانسیسکو خاویر گومز نویا، قهرمان ورزش سه گانه از اسپانیا برنده جایزه بنیاد شاهدخت آستوریاس در شاخه ورزش شد. جوایز بنیاد شاهدخت آستوریاس، جوایزی است که سالانه در بخش های مختلف از جمله ورزش اهدا می شود.

اهدای جوایز این بنیاد از سال ۱۹۸۱ آغاز شد. آبل آنتون رودریگو ریاست هیات داوران را برعهده داشت و نام فرانسیسکو خاویر گومز نویا را به عنوان برنده جایزه امسال اعلام کرد.

او گفت: «هیات داوران ارزش تلاش و استقامت در حین رقابت او را تصدیق می کند. او در کارنامه خود قدرتی فراوان و روحیه ای ممتاز و متعالی به نمایش گذاشت.»

jgomeznoya</a>, 2016 Princess of Asturias Award for Sports. <a href="https://twitter.com/hashtag/PrincessAsturiasAwards?src=hash">#PrincessAsturiasAwards</a>. <a href="https://t.co/AKdVvSxNjp">pic.twitter.com/AKdVvSxNjp</a></p>&mdash; Fundación Princesa (fpa) June 8, 2016

فرانسیسکو خاویر گومز نویا متولد ۲۵ مارس سال ۱۹۸۳ است و تاکنون پنج بار قهرمان ورزش سه گانه در سطح جهانی شده است.

ورزش سه گانه ورزشی استقامتی است و ترکیبی است از شنا، دو و دوچرخه سواری. فرانسیسکو خاویر گومز نویا سه قهرمانی در جام جهانی این رشته ورزشی را در کارنامه خود دارد. این ورزشکار اسپانیایی در سال ۲۰۱۲ مدال نقره این رشته ورزشی را در بازی های المپیک لندن برای کشورش به ارمغان آورد. او در این مسابقات با اختلاف تنها ۱۱ ثانیه از دستیابی به مدال طلا بازماند و به مدال نقره قناعت کرد.

او همچنین ۲۳ بار در جایگاه نخست مسابقات ورزش سه گانه قرار گرفته است. این قهرمان ورزش سه گانه در سال ۲۰۱۵ برای سومین بار پیاپی در مسابقات قهرمانی این رشته ورزشی مقام اول را کسب کرد. عنوانی که در مجموع پنجمین قهرمانی او در سطح جهانی محسوب می شد.

والدین فرانسیسکو خاویر گومز نویا به سوئیس مهاجرت کرده بودند و او در سال ۱۹۸۳ در شهر بازل سوئیس به دنیا آمد اما بعدها به اسپانیا بازگشت و اکنون در این کشور سکونت دارد. این ورزشکار اسپانیایی از ۱۵ سالگی به رشته ورزش سه گانه پرداخت و پیش از آن نیز به فوتبال و شنا علاقمند بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد