شرایط خرید قسطی برق از مردم اعلام شد

شرایط خرید قسطی برق از مردم اعلام شد
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شرکت توزیع برق تهران اعلام کرد مشترکین انشعاب کیلوواتی (دیماندی) اداری و تجاری می‌توانند با اعلام آمادگی مبنی بر مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف به صورت مکتوب اعلام همکاری خود را برای کاهش حداقل ۱۵ درصد از بار در روزهای محدود (زمان‌های مورد نیاز) و یا استفاده از مولد اختصاصی برای کاهش مصرف برق اعلام کنند.

به گزارش «جام‌جم‌آنلاین» بر اساس این اطلاعیه در صورتی‌که مشترکین دیماندی اداری و تجاری از مولد اختصاصی خود برای تامین بخشی از برق مصرفی در ساعات پیک استفاده کنند، شرکت برق به ازای هر کیلووات تولید برق مبلغ ۱۵۰ تومان و هزینه سوخت مصرفی (معادل ۴۰ درصد لیتر گازوئیل و یا ۲۵ درصد مترمکعب گاز به ازاء هر کیلووات ساعت) پرداخت می‌کند.

علاوه بر پاداش استفاده از مولدهای اختصاصی در پیک مصرف، مشترکان دیماندی اداری و تجاری که با هماهنگی قبلی نسبت به تعدیل بار خود در زمان‌های مورد نیاز همکاری کرده اند از تخفیف در بهای دیماند (۱۰ برابر دیماند کاهش داده شده) و بهای انرژی (۱.۵ برابر قیمت انرژی صرفه جویی شده) نیز بهره مند خواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است که پاداش همکاری تمامی مشترکان دیماندی اداری و تجاری همکار در تعدیل بار مصرفی، پس از بررسی عملکرد در قبوض دوره آذر و دی ماه محاسبه و اعمال خواهد شد.

همه ساله با گرم شدن هوا، ایران با افزایش مصرف برق روبرو است، موضوعی که معمولا منجر به قطع برق و خاموشی می‌شود. براساس گزارش مدیریت شبکه برق ایران، روز چهار شنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۵ در ساعت ۲۱:۳۳ شب، مصرف ۴۴ هزار و ۶۵۴ مگاوات برق به ثبت رسید.

گزارش رسمی وزارت نیروی ایران حاکی است که در حال حاضر ظرفیت تولید برق کشور بیش از ۷۳ هزار مگاوات است، در حالی که عملا تولید برق کشور به ۵۸ هزار مگاوات نیز نمی‌رسد. از طرفی به خاطر کهنگی و فرسودگی تجهیزات، ۱۴ تا ۱۸ درصد از برق تولیدی کشور در فرآیند نقل و انتقال به هدر می‌رود که رقم بسیار بالایی است.

مقامات وزارت نیروی ایران می‌گویند هزینه تولید برق بالاست و برقی که با قیمت بالا تولید می شود با قیمت های پایین به مصرف کنندگان فروخته می شود و همین قیمت پایین باعث شده تا مصرف به شدت افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد