در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده…

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

محرومیت سوشا مکانی دروازه بان ایرانی به دلیل پوشیدن شلوار باب اسفنجی

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که به دلایل مختلف از جمله «پوشش خاص مکانی که یادآور شخصیت انیمیشنی باب اسفنجی» است، دروازه بان سابق باشگاه پرسپولیس را شش ماه از حضور در میادین محروم کرده است. این کمیته گفته است که این حکم قطعی نیست و مکانی می تواند برای درخواست تجدید نظر به کمیته استیناف مراجعه کند.

ایران قوانین سخت گیرانه ای در ارتباط با پوشش ورزشکاران دارد و کميته اخلاق و كميته صيانت از سازمان ليگ برتر پيش تر به بازيكنان هشدار داده بودند حتي نسبت به عكس هاي منتشره در فضاي مجازي هم حساس باشند.

These trousers have earned Iran goalkeeper Sosha Makani a six-month suspension.https://t.co/tshGcc2sCLpic.twitter.com/nehpgOhPzI

— BBC Sport (@BBCSport) June 8, 2016

گودال بزرگ، قلب پایتخت اوتاوا را تعطیل کرد

فرو ریختن خیابان و باز شدن یک گودال بزرگ در روز چهارشنبه بخشی از اوتاوا پایتخت کانادا را تعطیل کرد و مقامات مجبور شدند کسب و کارهای اطراف و چند بخش از ساختمان پارلمان کشور را تخلیه کنند.

این اتفاق در پایتخت در حالی رخ می دهد که تنها سه هفته دیگر اوتاوا میزبان نشست رهبران کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکاست. ریزش خیابان در مرکز شهر اوتاوا که بطور معمول منطقه ای شلوغ به شمار می رود مشکلاتی را در پایتخت ایجاد کرده است. مقامات شهر گفته اند که هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نیست اما گفته اند احتمالا نشت آب باعث آن شده است.

یک میمون باعث خاموشی در سراسر کنیا شد

شرکت تولید برق کنیا می گوید که یک میمون باعث سه ساعت خاموشی در سراسر کشور شده است. بر اساس بیانیه شرکت برق کنیا که اواخر روز سه شنبه گذشته منتشر شد یک میمون به روی پشت بام ایستگاه برق رفته است و از آنجا روی یک ترانسفورماتور برق سقوط کرده و باعث قطع برق شده است.

به گفته شرکت این حادثه باعث متوقف شدن دیگر ماشین های این مرکز شده که در نتیجه باعث افت فشار برق و خاموشی سراسری شده است. این شرکت گفته است که دستگاههایش با حصارهای الکترونیکی محافظت می شود و این رخداد، اتفاقی استثنایی بوده است.

Kenyan monkey sparks sprawling blackouts #Kenyahttps://t.co/oDznRs34Z5pic.twitter.com/uXaDPyyPzy

— dwnews (@dwnews) June 9, 2016

اعتراض اتحادیه های یونان بر ضد آگهی های سکسیستی حاوی تصاویر پرستاران

یک آگهی تبلیغاتی با هدف تشویق اهدای خون در یونان، ظاهرا به نتیجه ای معکوس منجر شده است. با این حال طراحان این کارزار قاطعانه از ویدئویی که ساخته اند دفاع کرده اند و گفته اند طنز استفاده شده در این ویدئو برای اهداف خوب بکار رفته است.

در این آگهی پرستاران با پوشیدن کفش های پاشنه بلند قرمز، دامن های کوتاه ظاهر می شوند. شعار این آگهی تبلیغاتی این است: «حالا شما هم می توانید قهرمان باشید.»

این آگهی شامل سه صحنه است. در نخستین صحنه، یک مامور آتش نشانی از یک ساختمان آتش گرفته با گربه ای که نجات داده است بیرون می آید و با شادی جمعیتی که خارج از ساختمان منتظراند مواجه می شود. صحنه دوم ردیفی از زنان بیکینی پوش را نشان می دهد که زیر نور خورشید در ساحل دراز کشیده اند و در حال تماشای نجات یک زن هستند در حالی که نجات غریق در حال دادن نفس مصنوعی یا «بوسه زندگی» به اوست.
در صحنه سوم راهروی دراز یک بیمارستان را نشان می دهد که یک پزشک با دو پرستار برای کمک به یک بیمار بشدت عجله دارند. بعد از نجات جان بیمار، پزشک را می بینیم که در راهرو در حال حرکت است با دو پرستار که در حال تملق گویی اش هستند.

اتحادیه دولتی کارگران بیمارستانی و انجمن پرستاران هر دو این ویدئو را محکوم کرده اند و گفته اند که این ویدئو سکسیستی و توهین به شغل آنهاست. دیده بان وضعیت برابری جنسیتی دولت یونان نیز به این اعتراضات پیوسته و گفته است که این ویدئو تبعیض جنسیتی را ترویج می کند.

مواجهه دزدان مک دونالد با نیروهای ویژه پلیس فرانسه

از بدشانسی دستبرد زنندگان به یک رستوران مک دونالد در شرق فرانسه، یازده پلیس گرسنه عضو ویژه بخش گروگانگیری در این رستوران منتظر غذا بودند.
دو مرد مسلح یک شنبه گذشته در منطقه «اکول ولنتاین» در شرق فرانسه وارد یک رستواران مک دونالد شدند، یکی از آنها یک گلوله هشدار دهنده شلیک کرد و دیگر پول های نقد را ربود.

به گفته دادستان بزانسون پلیس های ویژه حاضر در رستوران منتظر شدند تا دزدان کارشان را انجام دهند تا آسیبی به افراد حاضر در رستوران نرسد. در مرحله بعد پلیس های حاضر فردی که بیش از دو هزار یورو دزدید ه بود را گیر انداخته و دستگیر کردند و دومین دزد با شلیک گلوله پلیس به ناحیه شکم زخمی و دستگیر شد. در این حادثه آسیبی به مشتریان این رستوران وارد نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا عکس همسر ولیعهد بریتانیا را از روی خروجی‌های خود حذف کردند