توصیه کمیسیون اروپا به دولتها برای گسترش صلاحیتهای منطبق با نیاز بازار

توصیه کمیسیون اروپا به دولتها برای گسترش صلاحیتهای منطبق با نیاز بازار
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تحقیقات نشان می دهند در اروپا میلیونها نفر فاقد صلاحیت و توانایی های پایه ای و ابتدایی هستند.

آگهی

تحقیقات نشان می دهند در اروپا میلیونها نفر فاقد صلاحیت و توانایی های پایه ای و ابتدایی هستند. این افراد با مشکلاتی خواندن، نوشتن و یا حساب کردن مواجهند.

در این راستا کمیسیون اروپا در نظر دارد صلاحیت و توانایی افراد را تقویت و گسترش دهد تا جوابگوی نیازهای بخشهای مختلف بازار باشند.

ماریان تایسن، کمیسر اروپایی در امور اجتماعی و اشتغال گفت: «ما توصیه نامه های اتحادیه اروپا برای ایجاد زمینه و تضمین توسعه صلاحیت افراد را داریم. بنابراین از دولتها می خواهیم برای حمایت از افراد که صلاحیت و توانایی های ضعیفی دارند تلاش کنند.»

افراد فاقد صلاحیت و توانایی های مورد نیاز بازار در معرض خطر بیکاری قرار دارند و فرآیند ادغام در بطن جامعه آنها با مشکل روبرو می شود.

خانم تایسن در ادامه گفت: «جامعه حال حاضر ما ارزش زیادی برای شغلهای تکنیکی و فنی قائل نیست. اکثر اوقات بعنوان یک انتخاب دوم در نظر گرفته می شود نه برای اولین انتخاب. باید به مردم نشان دهیم که این، راه را برای شغلهای با کیفیت و درآمد بالا باز می کند.»

مشاغل فنی و تکنیکی در بازار کار اتحادیه اروپا با بحران کمبود نیروی کار مواجه هستند. کمیسیون اروپا توسعه دوره های آموزشی حرفه ای را کلید ایجاد تحول مثبت در این بخش می داند.

#DigitalSkills: essential part of new #EUSkillsAgenda. Details by Ansip_eu</a> & <a href="https://twitter.com/GOettingerEU">GoettingerEUhttps://t.co/Xsge0ueRSWpic.twitter.com/GbWT8DCk6o

— DigitalSingleMarket (@DSMeu) 10 de junho de 2016

In near future ≈ all jobs will require some digital skills. #EUSkillsAgenda will foster them https://t.co/H3NioVuNgWpic.twitter.com/i20dk8VebK

— EU Social (@EU_Social) 10 de junho de 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟