آغاز مبارزات انتخاباتی احزاب سیاسی در اسپانیا

آغاز مبارزات انتخاباتی احزاب سیاسی در اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

احزاب سیاسی در اسپانیا مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کردند.

آگهی

احزاب سیاسی در اسپانیا مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کردند. بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها در انتخابات ۲۶ ژوئن (ششم تیر) ائتلاف چپ به رهبری حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس آرای چشمگیری به دست خواهد آورد.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که حزب مردم به رهبری ماریانو راخوی گرچه پیشتاز خواهد بود اما از رسیدن به اکثریت مطلق کرسی های پارلمان بازخواهد ماند و ناگزیر بار دیگر به ائتلاف با سوسیالیستها یا لیبرالها روی خواهد آورد.

به باور تحلیلگران، این انتخابات تلخترین کارزار سوسیالیست ها خواهد بود و احتمالا تجربه حزب چپ میانه پاسوک در یونان برای این حزب نیز تکرار می شود. اگر حزب سوسیالیست به رهبری پدرو سانچز با حزب مردم ائتلاف کند در آنصورت در برابر حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس قد علم خواهد کرد. و اگر با پودموس ائتلاف کند امکان ندارد به جناح چپی قدرتمند در کشور تبدیل شود.

براساس پیش بینی ها، در این انتخابات حزب مردم با کسب ۲۹ درصد آراء پیشتاز خواهد بود. پس از آن به ترتیب حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس ۲۶ درصد، حزب سوسیالیست حدود ۲۱ درصد آراء و حزب لیبرال سیودادانوس هم حدود ۱۵ درصد آراء را از آن خود خواهند کرد.

با این همه دو هفته مانده به انتخابات و ممکن است اوضاع تغییر کند زیرا یک ششم رای دهندگان هنوز بلاتکلیفند و همین تعداد نیز در نظر دارند که در انتخابات شرکت نکنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر اسپانیا: انتخابات زودهنگام در روز ۲۸ آوریل برگزار می‌شود

نخست وزیر جدید اسپانیا در مقابل پادشاه سوگند خورد

با رای عدم اعتماد پارلمان اسپانیا، ماریانو راخوی از قدرت برکنار شد