آخرین مناظره مخالفان و موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

آخرین مناظره مخالفان و موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آخرین مناظره تلویزیونی میان مخالفان و موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در لندن برگزار شد.

آگهی

آخرین مناظره تلویزیونی میان مخالفان و موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنج شنبه در لندن برگزار شد. شبکه تلویزیونی آی تی وی بریتانیا این مناظره را برگزار کرد و طی آن بوریس جانسون شهردار سابق لندن که از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دفاع می کند در برابر نیکلا استرجن وزیر اول اسکاتلند قرار گرفت.

در این مناظره آنجلا ایگل عضو حزب کارگر بریتانیا و آمبر راد از حزب محافظه کار در کنار نیکلا استرجن در مخالفت با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا صحبت کردند. گیزلا استوارت نماینده آلمانی تبار پارلمان و آندره لیدسوم در کنار بوریس جانسون حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بودند.

حزب ملی اسکاتلند طرفدار جدایی اسکاتلند از پادشاهی بریتانیاست. نیکلا استرجن رهبر این حزب در مناظره گفت: «اگر دیگر در بازار واحد اروپا نباشیم، برای شرکت های ما صادرات سخت تر می شود زیرا کالاها و خدماتشان گرانتر عرضه خواهد شد و واردات به کشور هم گرانتر خواهد شد که باعث افزایش قیمت ها می شود.»

بوریس جانسون شهردار سابق لندن و حامی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم گفت: «به آنچه فکر کنید که اگر کنترل کشور را دوباره به دست آوریم می توانیم انجام دهیم. نه فقط برای پول و مهاجرت، بلکه برای سیاستهای تجاری مان.»

نیکلا استرجن در پاسخ او گفت: «صادقانه بگویم من واقعا درمورد آنچه اتفاق خواهد افتاد اگر از اتحادیه اروپا خارج شویم، نگرانم بویژه با یک دولت محافظه کار و کنترل نامحدود.»

بوریس جانسون هم گفت: «ما در این مسائل در این کشور پیشتاز بوده ایم و باید بی نهایت به آن افتخار کنیم، به اتحادیه اروپا برای تضمین انسانیتمان نیازی نداریم.»

شهردار سابق لندن تنها شرکت کننده مرد در این مناظره پربیننده سیاستمداران بریتانیایی بود. امبر راد، وزیر انرژی دولت دیوید کامرون از حزب محافظه کار در انتقاد شدید از هم حزبی خود بوریس جانسون به شخصیت فردی او اشاره کرد. او به طعنه گفت: «بوریس ممکن است در مهمانی کانون شادی باشد اما مردی نیست که در آخر شب، شما را به مقصد برساند.»

رفراندوم خروج یا عدم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنج شنبه سوم تیرماه (۲۳ ژوئن) برگزار می شود. مخالفان و موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یکدیگر را به گمراه کردن رای دهندگان متهم می کنند.

از جمله مواردی که موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر آن تاکید دارند بحث کنترل مهاجرت است و آنها اغلب سیستم کنترل مهاجرت استرالیا را بعنوان ایده آل خود مطرح می کنند. با این حال نیکلا استرجن تاکید کرد که موافقان خروج بریتانیا که سیستم کنترل مهاجرت استرالیا را برتر می دانند این نکته را ذکر نمی کنند که استرالیا هر سال بیشتر از بریتانیا مهاجر می پذیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا مهلت ثبت نام برای شرکت در همه پرسی ۲۳ ژوئن را تمدید می کند

آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت بریتانیایی ها در همه پرسی اتحادیه اروپا

همه پرسی ماندن یاخروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ۸ پرسش