«نیم چرخه» جدیدترین وسیله نقلیه شهری جایگزین

«نیم چرخه» جدیدترین وسیله نقلیه شهری جایگزین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با شلوغ تر شدن شهرها و تراکم وسایل حمل و نقل شهری استفاده از دوچرخه های معمولی ساده نیست زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند.

آگهی

با شلوغ تر شدن شهرها و تراکم وسایل حمل و نقل شهری استفاده از دوچرخه های معمولی ساده نیست زیرا فضای زیادی را اشغال می کنند. برای حل این مشکل فلیکس کروشارد، نیم چرخه ای به نام «هالبراد» (Halbrad) اختراع کرده است. نام نیم چرخه گویای مختصات این وسیله نقلیه سبک و کم حجم است. زیرا مانند دوچرخه ای به نظر می رسد که از وسط نیم شده باشد.

نیم چرخه دو دنده دارد و با برگرداندن پدال به سمت عقب می توان دنده را عوض کرد. «هالبراد» با ارتفاع ۹۹ سانتیمتر و طول ۷۹ سانتیمتر نه کیلوگرم وزن دارد. فلیکس کروشارد، مخترع نیم چرخه می گوید: «استفاده از این دوچرخه خیلی ساده است، کوچک است و کم جا می گیرد. می توان آن را براحتی بلند کرد و به درون مترو برد و نیازی به بلیط اضافه مترو ندارد. در آپارتمان هم جای زیادی نمی گیرد. ضمن اینکه لازم نیست مانند مدل های تاشو، آن را تا کنیم.»

اما بر خلاف دوچرخه های معمول فرمان آن پشت دوچرخه سوار قرار دارد و باید به آن عادت کرد. فلیکس اختراع اش را در نزدیکی دورازه براندنبورگ برلین امتحان می کند و آن را به جهانگردان این شهر نشان می دهد. به گفته یکی از آنها پس از چند دقیقه این شکل فرمان برای دوچرخه سوار عادی می شود. دیوید مادرید، جهانگردی از آرژانتین می گوید: «سریع و جمع و جور و عالی است. تنها چیزی که دوست ندارم قرار گرفتن فرمان در قسمت پشت است. کمی غیرعادی است ولی به آن عادت کردم.»

این اولین پیش نمونه نیم چرخه است. «هالبراد» هنوز به بازار عرضه نشده ولی مخترع جوان اهل برلین امیدوار است تا پایان سال موفق به ساختن ۲۰ نیم چرخه شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فناوری‌های تازه هواوی در خدمت دیجیتالی‌کردن شرکت‌های کوچک و متوسط

نسل تازهٔ تجهیزات خودرو؛ شیشهٔ لمسی با قابلیت دودی‌شدن و تبدیل به پردهٔ سینما

دیدگاه‌های تازه و مقالات علمی دربارهٔ جوّ مریخ؛ حاصل طرح فضایی امارات