عمر متین، عامل تیراندازی در اورلاندو را بهتر بشناسیم

عمر متین، عامل تیراندازی در اورلاندو را بهتر بشناسیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عمر میر صدیق متین ۲۹ سال داشت.

آگهی

عمر میر صدیق متین ۲۹ سال داشت. او می خواست پلیس شود و حتی یکبار هم سعی کرد در آکادمی پلیس ثبت نام کند. او که مدتی را به عنوان مسئول اصلاح و تربیت در یک مرکز بازپروری نوجوانان بزه کار فعالیت کرده بود، اخیرا نگهبان مسلح یک کانون بازنشستگی در جنوب ایالت فلوریدا بود.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرده است که متین صدیق را می شناخته و به ارتباط او با شبه نظامیان اسلامگرا مظنون بوده است. یکی از همکاران سابق او گفته است که او خشمی «دائمی» داشته است.

ستاره یوسفی، همسر پیشین او که ۲۷ ساله و اهل اُزبکستان است، درباره وی می گوید: «چند ماه بعد از ازدواجمان، متوجه عدم تعادل او شدم و دیدم که به شکل ناگهانی عصبانی می شود. آنوقت بود که نگران امنیت خودم شدم و چند ماه بعد شروع به آزار دادن من کرد. او نمی گذاشت با خانواده ام حرف بزنم و با آنها ارتباطی داشته باشم، اما خانواده ام واقعا می خواستند من را ببینند و مصمم بودند من را از آن وضعیت خلاص کنند.»

متین اخیرا هفته ای سه تا چهار بار برای عبادت به مسجد محل خود در «فورت پیس» می رفت. سید شفیق رحمان، پیشنمازِ این مرکز اسلامی درباره او می گوید: «او بسیار آرام بود. آخرین دقیقه می رسید و زودتر از همه هم می رفت و با کسی حرف نمی زد. اگر کسی به سمتش دست دراز می کرد با او دست می داد و لبخند می زد. پسر پنج ساله اش را با خودش می آورد و وقتی مشغول نماز بود پسرک هم دور و بر او بازی می کرد و بعد او فرزندش را روی دوشش می گذاشت و می رفت.»

شرکت خدمات امنیتیِ «جی فور اِس» (G4S) گفته است که در سال ۲۰۱۳ سوابق او را کنترل کرده اما نکته مشکوکی درآن نیافته است. یک متخصص امنیت هم افزود که کارمندان این شرکت پس از استخدام، هر سال دوباره کنترل نمی شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند