گشایش نخستین «دنیای دیزنی» در چین

گشایش نخستین «دنیای دیزنی» در چین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بزرگترین شهر بازی دیزنی در چین، روز پنجشنبه در شانگهای گشایش خواهد یافت.

آگهی

بزرگترین شهر بازی دیزنی در چین، روز پنجشنبه در شانگهای گشایش خواهد یافت. این پروژه که پنج و نیم میلیارد دلار هزینه داشته، در نوع خود نخستین پروژه در خاک چین به شمار می رود. مرکز مشابهی از سال ۲۰۰۵ میلادی در «هنگ کنگ» مشغول به کار است.

شرکت دیزنی، به هزینه خود، مجتمعهای مسکونی تازه ای را در نزدیکی پارک ساخته است تا افراد محلی بتوانند جابجا شده، در آنها ساکن شوند و بعضی از آنها واقعا از بابت جابجایی شان خوشحالند. «کین لیجون»، که ساکن یکی از این آپارتمانهای نوساز است می گوید: «شرکت دیزنی حدود سه سال پیش آمد و ساختمان قبلی را خراب کرد و دولت به ما غرامت داد. دور و بر روستا اصلا قابل مقایسه با الآن نبود. در کارگاههای اطراف کار می کردید و از مسیر خاکی بر می گشتید خانه، اما حالا دور و برمان پُر از گل و سبزه است، خیلی بهتر از قبل است.»

اما نزدیک به ۱۵۰ کارگاه و کارخانه نیز تخریب شده اند تا از آلودگی هوای پیرامون پارک کاسته شود. کارگران آنها هم بیکار شده اند و برخی شان از این بابت عصبانی اند. «کائو» که در یکی از کارگاههای سابق این منطقه جوشکار بوده است می گوید: «ما قطعا جای دیگری نمی رویم. بعضی از ما ۱۰ سال، تمام وقت اینجا کار کرده ایم. فقط می رویم و یک کار دیگر پیدا می کنیم.»

شهربازی دیزنی بناست با ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی تازه، به رشد گردشگری و بخش خدماتی این ناحیه کمک کند. بخشی از این پارک که در ماه مه افتتاح شده، تاکنون بیش از یک میلیون بازدید کننده داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

والت دیزنی ۲۸ هزار نفر را به دلیل رکود ناشی از کرونا اخراج می‌کند

جنگ ستاره‌ها و ملکه‌ برفی؛ مهمانان ۲ میلیارد یورویی دیزنی‌لند پاریس

سفر به هنگ‌کنگ؛ لذت از طبیعت و فعالیت‌های فرهنگی در کنار بهره‌مندی از تجارت بین‌المللی