هویت مهاجم به خانه زوج پلیس در فرانسه اعلام شد: عبدالله العروسی

هویت مهاجم به خانه زوج پلیس در فرانسه اعلام شد: عبدالله العروسی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قتل دو شنبه شب یک افسر پلیس ۴۲ ساله و شریک زندگیش در نزدیکی پاریس از سوی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه یک اقدام تروریستی خوانده شد.

آگهی

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه قتل یک افسر پلیس ۴۲ ساله و شریک زندگیش را که دوشنبه شب در نزدیکی پاریس رخ داد، یک اقدام تروریستی نامید.

این قتل در شهر«من آن ویل» (Magnanville) در ۶۰ کیلومتری شمال غربی پاریس رخ داده است. قاتل که در جریان مذاکره با پلیس خود را عضو گروه دولت اسلامی (داعش) معرفی کرده بود، یک جوان ۲۵ ساله فرانسوی است که عبدالله العروسی نام دارد. وی در جریان مداخله پلیس کشته شد. داعش همچنین اعلام کرده است که یکی از جنگنجویانش این اقدام را انجام داده است.

رئیس جمهوری فرانسه صبح روز سه شنبه در پایان یک جلسه اضطراری در کاخ الیزه درباره این اتفاق صحبت کرد: «این اقدام قطعا یک اقدام تروریستی است. عامل آن با یورش نیروهای امنیتی مواجه شد. او خودش می خواسته که اقدامش بعنوان یک اقدام تروریستی شناسایی شود.»

این جوان فرانسوی دوشنبه شب حدود ساعت ۹ ابتدا افسر پلیس را با چاقو در بیرون از خانه اش به قتل رساند و سپس به داخل خانه رفت و شریک زندگی و فرزند آنها را به گروگان گرفت. بعد از درگیری با پلیس و هنگامی که نیروهای ویژه وارد خانه شدند، جسد شریک زندگی این پلیس را که همکار او بود، پیدا کردند. در این عملیات کودک سه ساله این زوج در حالی که شوکه شده بود، سالم نجات داده شد.

تحقیقات درباره سابقه این فرد نشان می دهد که محکومیتهای متعددی برای دزدی های کوچک داشته و همچنین در سال ۲۰۱۳ بخاطر مشارکت در یک شبکه جهادگرایان اسلامی و همچنین بخاطر همکاری برای اقدامات تروریستی محکوم شده بود و نام او در لیست مظنونان به اقدامات تروریستی یا لیست «اس» در فرانسه قرار داشته است.

ناظرانی که از نزدیک جریان افراطی شدن جوانان در فرانسه را دنبال می کنند از اینکه سابقه جوانانی که به جهاد می پیوندند شباهت زیادی به هم دارد و آنها از خلافها و قانون شکنیهای کوچک به جریان جهادگرایی می رسند، اظهار شگفتی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرد وفادار به داعش یک پلیس فرانسوی را کشت

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد