مخالفت با ماریانو راخوی تنها نقطه مشترک اپوزیسیون غیرمتحد اسپانیا است

مخالفت با ماریانو راخوی تنها نقطه مشترک اپوزیسیون غیرمتحد اسپانیا است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبران احزاب سیاسی اسپانیا دوشنبه شب در یک مناظرۀ تلویزیونی شرکت کردند.

آگهی

رهبران احزاب سیاسی اسپانیا دوشنبه شب در یک مناظرۀ تلویزیونی شرکت کردند. این مناظره که تنها برنامۀ بحث میان رهبران این احزاب پیش از انتخابات پارلمانی است، به فاصلۀ دو هفته مانده به این انتخابات برگزار می شود.

اقتصاد و برنامه های ریاضت اقتصادی یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این مناظره بود. رهبران سه حزب سوسیالیست، ائتلاف چپ و راست میانه در این مناظره بر یک موضوع یعنی درخواست از ماریانو راخوی، نخست وزیر این کشور برای کناره گیری از قدرت متفق القول بودند.

رهبران این احزاب علاوه بر سیاست های اقتصادی ماریانو راخوی وی را نیز به اختلاس و فساد مالی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ متهم کردند.

طبق نظرسنجی های صورت گرفته راست های اسپانیا در این انتخابات جایگاه نخست را با دست کم ۳۰ درصد از آرا به خود اختصاص خواهند داد و ائتلاف پودموس و متحدانش با ۲۵ درصد از آرا در جای دوم خواهد ایستاد.

پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست در این مناظره بارها پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب چپگرای پودموس را متهم کرد که از وی برای تشکیل دولت ائتلافی همراه با حزب میانه روی شهروندان حمایت نکرده است.

انتخابات پارلمانی اسپانیا مجددا و در پی عدم موفقیت هیچ کدام از احزاب در تشکیل دولت ائتلافی طی شش ماه گذشته قرار است روز ۲۶ ژوئن ( ششم تیرماه) برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد