پیش افتادن هواداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در نظر سنجی ها

پیش افتادن هواداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در نظر سنجی ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روزنامه سان، (The Sun) پرفروشترین روزنامه بریتانیا، روز سه شنبه خوانندگان خود را ترغیب کرد که در همه پرسیِ روز ۲۳ ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی…

آگهی

روزنامه سان، (The Sun) پرفروشترین روزنامه بریتانیا، روز سه شنبه خوانندگان خود را ترغیب کرد که در همه پرسیِ روز ۲۳ ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی بدهند. این روزنامه نوشت باید از “دیکتاتوری بروکسل” رها شد.

آخرین نظرسنجی ها می گویند که ۴ درصد از بریتانیایی ها رای نمی دهند و ۱۱ درصدشان نیز هنوز مُردد اند. اما بر اساس این نظر سنجی ها، هواداران خروج نزدیک ۷ درصد بیشتر از طرفداران ماندن هستند.

یکی از پیامدهای خروج، نگرانی بریتانیایی هایی است که در فرانسه کار و زندگی می کنند. برخی از آنها درخواست شهروندی فرانسه کرده، برخی هم به تازگی آن را دریافت کرده اند.

یک بریتانیایی که به تازگی شهروندی فرانسه را دریافت کرده است در این باره می گوید: «وقتی ماجرای برکسیت شروع شد تصمیم گرفتم ملّیتم را عوض کنم چون نگران این بودم که بعد از این باید برای کار و زندگی در کشوری که همه عمرم را در آن بوده ام اجازه اقامت بگیرم.»

اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود شاید بتواند مثل نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین همچنان سهمی در بازار اروپا داشته باشد اما همه چیز اکنون مبهم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رابطه بریتانیا با اتحادیه اروپا در گروی یک همه پرسی تاریخی

مارتین شولتز: وضعیت اتحادیه اروپا اسفناک است

شرایط آینده بریتانیا درصورت خروج از اتحادیه اروپا